سئو

الگوریتم های گوگل

۴.۸
(۱۷)

الگوريتم های گوگل به صورت پيوسته در حال تكامل يافتن است؛ بنابراين اگر مي‌خواهيد هميشه بالاترين رتبه بندي را در ميان وبسایت هاي اينترنتي داشته باشيد، با چالش‌هايي روبرو خواهيد شد. در ادامه مي‌خواهیم راهكارهاي مورد نظر را برای رتبه‌بندي مناسب در گوگل، تشريح كنیم.

ما به چه اطلاعاتي در مورد عوامل رتبه‌بندي الگوريتم گوگل، دسترسي داريم؟

ما مي‌دانيم كه تنها اطلاعات محدودي در مورد الگوريتم های گوگل وجود دارد، زيرا گوگل برترين عوامل رتبه‌بندي خود را فاش نمي‌كند. به عبارت ديگر هيچ شخصي به صورت كامل نمي‌داند كه بايد دقیقا چه کند تا رتبه اول جست‌وجو را به خود اختصاص دهد. در ادامه این مقاله از سایت سئواستاد مي‌خواهيم به بازبيني عواملي بپردازيم كه از آنها مطلع هستيم:

 ✅ سرعت وبسایت ‌‌: اگر سرعت بارگيري یا لودِ وبسایت شما پايين است، قطعا بر روي کاهش رتبه وبسایت شما تاثيرگذار است؛ زيرا سایت هاي اينترنتي با سرعت پايين بازخورد خوبي از كاربران نمي‌گيرند.

 ✅ مرتبط بودن محتوا:  شما بايد از كلمات كليدي مرتبط استفاده كنيد و سپس محتواي مربوط با آنها را توسعه دهيد. به علاوه شما نبايد وبسایت خود را مملو از كلمات كليدي كنيد.

 ✅ طراحي وبسایت: وبسایت شما بايد كاربرپسند باشد و استفاده از آن با سهولت كافي انجام شود.

 ✅ كيفيت لینک : اگر شما مي‌خواهيد يكي از رتبه‌هاي برتر گوگل باشيد، در اين صورت شما تنها بايد لینکهایي با محتواي آموزنده و مرتبط را در وبسایت خود ثبت كنيد. در صورت استفاده از لینکهاي غيرمرتبط، ممكن است كه متضرر شويد.

 ✅ سازگاري با تلفن‌هاي همراه: گوگل از نسخه تلفن همراه وبسایت شما براي رتبه‌بندي و شاخص‌گذاري استفاده خواهد كرد كه به معناي اين است كه سازگاري با تلفن همراه یا به اصطلاح موبایل فرندلی بودن وبسایت يكي از عوامل موثر در رتبه‌بندي است.

 ✅ وضعيت اچ‌تي‌تي‌پي‌اس (HTTPS) : در حالت كلي گوگل وبسایت اينترنتي ايمن را ترجيح مي‌دهد، زيرا آنها قابليت اطمينان بيشتري دارند. HTTPS بسيار ايمن‌تر از HTTP است، بنابراين داشتن گواهينامة اس‌اس‌ال (SSL) مي‌تواند به رتبه‌بندي شما كمك كند.

 ✅ تعامل با كاربران: در نهايت بايد بگوييم كه گوگل از وبسایت هاي اينترنتي‌اي كه تنها يك بار توسط هر كاربر مورد مراجعه قرار مي‌گيرند، استقبال نمي‌كند؛ زيرا ممكن است كه اين وبسایت هاي اينترنتي داراي كيفيت پاييني باشند.

الگوريتم های گوگل در راستاي ارتقاي وبسایت هاي اينترنتي با بيشترين ميزان محبوبيت در ميان كاربران، عمل مي‌كند.

پس از گذشت چه بازه زماني، تغييرات الگوريتمي گوگل منتشر مي‌شود؟

گوگل به صورت روزانه اقدام به اعمال كردن تغييرات كوچك بر روي الگوريتم خود میکند. حتي ممكن است كه آنها چندين به‌روز رساني را در يك شبانه‌روز منتشر كنند. معمولا اين تغييرات كوچك هستند و شما تنها به دليل اين به‌روزرساني‌ها، كاهش در رتبه بندي را تجربه نخواهيد كرد.

با اين حال اين موضوع در مورد به‌روزرساني‌هاي اصلي صادق نخواهد بود. اين به‌روزرساني‌ها بزرگ‌تر خواهند بود و معمولا چند بار در سال رخ مي‌دهند و به صورت مستقيم بر روي عملكرد رتبه‌بندي صفحه شما تاثيرگذار خواهند بود. شما بايد حداقل انتظار يك يا دو به‌روز رساني اصلي را در سال داشته باشيد.

 

به‌روز‌رساني‌هاي مهم براي الگوريتم گوگل

براي اينكه شما را به درك بهتري از نحوه اجرايي شدن تغييرات الگوريتم گوگل برسانيم، مي‌خواهيم به بررسي برخي به‌روز رساني‌هاي تاريخي و كليدي بپردازيم و سپس تاثير آنها را بر روي رتبه‌بندي وبسایت هاي اينترنتي، ذکر كنيم.

پانداي گوگل

الگوریتم پاندا

موتور جستجوی گوگل الگوریتم های زیادی برای رتبه بندی سایت ها دارد که مادام آن ها را به روز رسانی می کند ولی الگوریتم پاندا را  در سال ۲۰۱۱ به طور اختصاصی برای پیشگیری از ارتقای سایت های با محتوای بی کیفیت طراحی کرده است. شما می توانید با ارائه محتوای ارزشمند و به درد بخور کاری کنید که نه تنها ازجریمه های پاندای گوگل بی نصیب بمانید، بلکه سایت شما هم به واسطه محتوای کاربر پسند به جایگاه بالایی دست یابد.

مهم ترین وظیفه الگوریتم پاندا، جلب رضایت کاربران به واسطه ارائه محتوای باکیفیت است. گوگل پس از معرفی الگوریتم پاندا اعلام کرد که اگرچه تا زمان رونمایی از این الگوریتم، به روز رسانی های مختصری داشته است، ولی با استفاده از این الگوریتم تصمیم دارد رتبه سایت هایی را که دارای محتوای بی کیفیت و غیر مفید برای کاربران هستند کاهش دهد و به جای آن جایگاه وب سایت هایی را که مطالبی منحصر به فرد و جامع و کامل برای کاربران تولید می کنند، ارتقا دهد. به عبارت دیگر، هدف و وظیفه اصلی الگوریتم پاندا این است که سایت هایی را که با استفاده از روش های غیر اصولی سعی در کسب رتبه های بالا در گوگل دارند، از گردونه رقابت خارج کند و با معرفی وب سایت های ارزشمند به کاربران، رضایتمندی آن ها را افزایش دهد.

وبمسترها و مدیران سایت براي اينكه به بقاي خود پس انتشار پانداي گوگل ادامه دهند، مجبور بودند كه محتوايي آموزنده و با كيفيت بنويسند؛ به علاوه آنها مجبور شدند كه مقالات ضعيف خود را ويرايش كنند و از كلمات كليدي خود به درستي استفاده نمايند.

پنگوئن گوگل

الگوریتم پنگوئن چیست؟
الگوریتم پنگوئن چیست؟

الگوریتم پنگوئن در سال ۲۰۱۲ معرفي شد و به صورت مستقيم براي مبارزه با ترفندهاي سئوي کلاه سیاه (لینکهاي اسپم) عرضه شد؛ البته اين به‌روز رساني نيز در تلاش بود كه با استفاده بيش از حد از كلمات كليدي، مقابله كند. هدف اين به‌روز رساني اين بود كه ارتباط ميان بازديد زياد از لینک ها با ارتقاي جايگاه در رتبه‌بندي از بين برود و سپس به سمت محتواي با كيفيت بالا حركت كنيم كه تنها با لینکهاي با ارزش همراه خواهد بود. با وجود الگوریتم پنگوئن گوگل عملا ایجاد لینک سازی اسپم و تکرار زیاد کلمات کلیدی روی سئو هیچ تاثیری نداشته و حتی ممکن است سایت توسط این الگوریتم جریمه شود.

از وظایف اصلی پنگوئن گوگل برخورد با سایت هایی است که با استفاده از تکنیک های سئو کلاه سیاه و لینک سازی اسپم رتبه بالایی در گوگل بدست آورده اند؛ بنابراین گوگل از طریق این الگوریتم توانست استفاده و تاثیرگذاری سئو کلاه سیاه در سایت ها را کاهش دهد و کنترل چنین روش هایی بدست گیرد. الگوریتم پنگوئن از طریق درک بیشتر و بهتر فرایند لینک سازی توانست سایت های دارای لینک طبیعی و معتبر را از سایت های حاوی لینک های اسپم شناسایی کند و رتبه بندی آن ها را در نتایج جستجو به درستی انجام دهد. در ابتدای شروع فعالیت الگوریتم پنگوئن گوگل توجه خاصی به لینک های خروجی سایت ها نمی شد و تمرکز اصلی روی لینک های دریافتی یک سایت بود. اما با گذشت زمان و طی به روزرسانی های متعدد لینک سازی های داخلی و لینک های خروجی از سایت ها هم مورد این الگوریتم قرار گرفت.

مرغ مگس‌خوار گوگل 

الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل

الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل (hummingbird algorithm) در سال ۲۰۱۳ معرفی شد و در تلاش بود كه شكاف ميان كلمات كليدي استفاده شده توسط كاربران و نوع محتوايي كه مي‌خواهند بيابند را پوشش دهد. به عبارت ديگر اين به‌روز رساني در تلاش بود كه تجربه انساني‌تري را از موتور جست‌وجو در اختيار كاربر قرار دهد؛ در واقع در اين به‌روز رساني تلاش شده است كه محتواي آموزنده و مرتبط به صفحه اول گوگل منتقل شود.

الگوریتم مرغ مگس خوار برخلاف الگوریتم های پاندا و  پنگوئن، یک ابزار به روز رسانی شده مبتنی بر جریمه نیست. در واقع هدف این الگوریتم به وجود آوردن تغییر در روش واکنش گوگل به درخواست کاربران است، نه حذف صفحات دارای محتوای بی کیفیت از نتایج موتور جستجوی گوگل.

با استفاده از الگوریتم مرغ مگس خوار به جای تمرکز بر کلماتی که در کوئری و درخواست کاربران وجود دارد، معنی واقعی واژه یا عبارت جستجو شده درک می‌شود؛ از این رو می توانید با خیال راحت از کلمات مترادف و هم چنین کلمات طولانی در محتوای صفحات وب استفاده کنید. به عبارت دیگر با استفاده از الگوریتم مرغ مگس خوار، هوش مصنوعی گوگل به اندازه ای ارتقا یافته است که هر گاه شما یک عبارت نامفهوم را جستجو کنید، می تواند با این پرسش که آیا منظور شما …. بود؟، نتایجی را به شما نشان دهد که ارتباط معنایی زیادی با عبارت مورد جستجوی شما داشته باشد.

الگوریتم مرغ مگس خوار می تواند اشتباهات تایپی را نیز تشخیص دهد و حتی عباراتی را که مورد جستجو قرار می گیرند مورد قضاوت قرار دهد و در واقع با جستجوی معنایی، سایت های مرتبط را به شما نشان دهد.

مدیران سایت در پاسخ به اين به‌روز رساني، اقدام به استفاده از كلمات كليدي متنوع‌تر و اصطلاحات مرتبط با جست‌وجو كردند تا بتوانند شانس خود را براي برآورده كردن نياز كاربران و کسب جایگاه افزايش دهند.

هوش مصنوعي گوگل (Rank Brain)

الگوریتم رنک برین

الگوریتم رنک برین یکی از الگوریتم‎ های گوگل است که بر پایه هوش مصنوعی بنا شده و این امکان را دارد که با آنالیز و درک رفتار کاربران بهترین نتایج را برای مخاطبان رقم بزند. به عبارت دیگر، الگوریتم رنک برین به گوگل کمک می‎ کند تا با پردازش کلمات و عبارات جستجو شده توسط کاربر، مفهوم آن‎ ها را درک کند و از آن‎ ها برای رتبه بندی صحیح نتایج جستجو استفاده کند. در الگوریتم رنک برین (Rank Brain) از تکنولوژی Machine Learning یا یادگیری ماشین استفاده شده است که می ‎تواند به جای اینکه توسط انسان برنامه ‎ریزی شود و کدهای از پیش تعیین شده را اجرا کند و به طور اتوماتیک، چگونگی پردازش رفتار کاربران را فرا بگیرد و از آن به منظور ارائه بهترین نتایج جستجو به آن‎ ها استفاده کند.

در واقع موتور جستجوی گوگل با استفاده از الگوریتم هوشمند رنک برین، به جای اینکه بر کلمات کلیدی و تکرار آن ها تمرکز کند، بر مفهوم کلمات و عبارات سرچ شده تکیه کرده و تلاش می کند تا با مطابقت مفهوم عبارات سرچ شده و محتوای صفحات وب، نزدیک ترین و مرتبط ترین نتایج جستجو را در اختیار کاربران قرار دهد.

آخرین آپدیت هسته الگوریتم گوگل در سال ۲۰۲۲

در سپتامبر ۲۰۲۲، آخرین آپدیت هسته الگوریتم گوگل با تمرکز و محوریت محتوا شروع شد و گوگل اعلام کرد که انتشار آن تقریباً دو هفته طول خواهد کشید. 

 

من چگونه متوجه شوم كه گوگل به‌روز رساني جديدي براي الگوريتم خود منتشر كرده است؟

نيازي نيست كه شما تمامي تغييراتي كه گوگل پياده مي‌كند را دنبال كنيد. با اين حال ضروري است كه شما از به‌روز‌ رساني‌هاي اصلي مطلع باشيد تا بتوانيد راهبرد سئوي خود را مطابق با آنها ايجاد كنيد.

شما مي‌توانيد از ابزار گوگل آناليتيكس استفاده كنيد تا به شما در شناسايي تغييرات كمك كند.

گوگل آناليتيكس چگونه مي‌تواند به ما كمك كند؟

به عنوان مثال مي‌تواند نوسانات غيرعادي را در ترافيك و ميزان استقبال كاربران شناسايي كند. در اين شرايط شما مي‌توانيد نگاه دقيق‌تري به عملكرد خود داشته باشيد و مشخص كنيد كه آيا شما توسط تغييرات الگوريتم گوگل تحت تاثير قرار گرفته‌ايد يا خير.

چگونه مشخص كنيم كه كدام به‌روز رساني الگوريتم گوگل مي‌تواند بر روي پايگاه اينترنتي ما تاثيرگذار باشد؟

آيا اخيرا متوجه كاهشي محسوسي در تعداد بازديد‌هاي خود شده‌ايد؟ ممكن است كه تغيير الگوريتم، دليل اين موضوع باشد. در ادامه مي‌خواهيم به روشی مناسب اشاره مي‌كنيم تا شما بتوانيد مشخص كنيد كه كدام به‌روز رساني باعث اين كاهش بازديد ناگهاني شده است.

مي‌توانيد به ابزار سرچ كنسول گوگل وارد شويد؛ سرچ كنسول يك ابزار تحليلي رايگان است كه از طرف گوگل ارائه شده است. اگر شما مي‌خواهيد كه مسائل ايجاد شده در هنگام لود سایت خود را، با تلفن همراه بيابيد و يا مي‌خواهيد كه عملكرد وبسایت خود را نظارت كنيد؛ در هر صورت سرچ كنسول داراي منابع مورد نياز شما خواهد بود.

آيا الگوريتم گوگل متفاوت از ديگر موتورهاي جست‌وجو است؟

بله. در ابتدا بايد بگوييم كه ما نمي‌دانيم ديگر موتورهاي جست‌وجو همانند بينگ يا ياهو ، در چه فواصل زماني الگوريتم خود را به‌روز مي‌كنند؛ در حالي كه مي‌دانيم گوگل به صورت مكرر الگوريتم خود را به‌روز مي‌كند. از طرف ديگر شفافيت كافي در مورد عوامل رتبه‌بندي بينگ وجود ندارد.

با توجه به اينكه ياهو داراي ارتباطي نزديك با بينگ است؛ اصول اين موتور جست‌وجو نيز مشابه خواهد بود اما تمايز آنها در اين مسئله است:

ياهو يك راهنماي كاربردي و مفيد منتشر كرده است تا به مدیران سایت كمك كند و آنها را به درك بهتري از عوامل كليدي رتبه‌بندي خود، برساند.

 

چگونه با الگوريتم گوگل سازگار شويم؟

آيا براي رويارويي با الگوريتم گوگل و ارتقاي رتبه‌بندي صفحه خود آمادگي داريد؟ در ادامه مي‌خواهيم به ده نكته اشاره كنيم:

۱. پايگاه اينترنتي خود را براي تلفن همراه بهينه كنيد.

با توجه به شاخص امتيازدهي گوگل براي تلفن‌هاي همراه، شما بايد وبسایت اينترنتي خود را براي تلفن همراه به روز كنيد تا بتوانيد رتبه بهتري كسب كنيد. براي اينكه متوجه شويد در حال حاضر سایت شما چگونه بر روي تلفن‌هاي همراه نمايش داده مي‌شود، به وبسایت موبايل فرندلي تست مراجعه كنيد و آدرس سایت اينترنتي خود را وارد كنيد تا بتوانيد نتايج را تحليل نمائيد.

تست موبایل فرندلی بودن سایت سئواستاد

۲. پيوندهاي موجود در وبسایت خود را بررسي كنيد.

سپس پيوندهاي داخلي خود را بررسي كنيد. آيا آنها به درستي عمل مي‌كنند؟ آيا آنها با محتواي به‌روز و مرتبط، ارتباط دارند؟ در غير اين صورت اقدام به اصلاح لینکهاي خود كنيد و اطمينان حاصل كنيد كه آنها به مطالب كاربردي ختم مي‌شوند؛ در اين شرايط تجربه كاربران از وبسایت شما بهبود خواهد يافت.

لینک های هاي داخلي با كيفيت خوب مي‌توانند رتبه‌بندي شما را ارتقا دهند.

۳. تعامل خود را با كاربران ارتقا دهيد.

تعامل با كاربران اهميت دارد. اگر وبسایت اينترنتي شما داراي بازديد بالايي است، اتفاقي مناسب خواهد بود؛ اما اگر نرخ بازگشت بالايي نداشته باشيد و يا كاربران زيادي به سایت شما مجددا مراجعه نمي‌كنند، در اين صورت شرايط ايده‌آل نخواهد بود.

بر روي يافتن كلمات كليدي با كيفيت تمركز كنيد تا هميشه نياز كاربران را با محتواي مناسب پاسخ دهيد. به علاوه سعي كنيد كه محتواي معتبري را در سایت خود منتشر كنيد تا تعامل بيشتري با كاربران داشته باشيد.

۴. كاهش زمان لود سایت

اگر يك سایت اينترنتي همراه با زمان زيادي براي لود شدن باشد، در اين صورت مانع تجربه مثبت كاربران خواهد شد و بر روي رتبه‌بندي گوگل شما تاثيرگذار خواهد بود.

شما مي‌توانيد با استفاده از ابزار PageSpeed Insights اقدام به اندازه‌گيري زمان بارگيري وبسایت خود كنيد. به محض اينكه دكمه آناليز در اين ابزار را فشار دهيد، گوگل نكات خاصي را براي بهبود سرعت بارگيري، ارائه خواهد كرد.

تست سرعت لود سایت سئواستاد

۵. از محتواي تكراري خودداري كنيد

حتي از رونوشت گرفتن تنها چند خط يا يك پاراگراف از يك متن تكراري خودداري كنيد. زيرا اين امر همراه با مضراتي خواهد بود. براي اينكه محتواي تكراري را شناسايي كنيد، سعي كنيد كه از ابزار duplichecker استفاده كنيد؛ در اين ابزار آدرسي كه مي‌خواهيد مقايسه كنيد را وارد مي‌كنيد و نتايج را بررسي مي‌كنيد و در صورت نياز اقدام به تغييرات ضروري كنيد.

تست کپی نبودن محتوا

۶. ايجاد محتواي آموزنده

اگر شخصي بر روي سایت شما كليك كند و در آن باقي بماند، در اين صورت گوگل متوجه مي‌شود كه شما احتمالا نيازهاي كاربر را پاسخ داده‌ايد. به عبارت ديگر شما محتواي آموزنده و مفيد توليد كرده‌ايد.

نتيجه اين امر چيست؟ رتبة بالاتر در رده‌بندي گوگل (نسبت به زماني كه مطالب شما غير مرتبط باشد و نتواند نياز كاربر را برطرف كند).

۷. خودداري كردن از كلمات كليدي فراوان

استفاده بيش از اندازه از كلمات كليدي در محتواهاي مختلف باعث مي‌شود كه آنها گمراه‌كننده باشند و مطالعه آنها دشوار باشد و طبيعتا اين امر در چارچوب الگوريتم گوگل وجود ندارد.

آيا مي‌خواهيد از استفاده بيش از اندازه از كلمات كليدي خودداري كنيد و دوست گوگل باقي بمانيد؟ تنها از كلمات كليدي طبيعي در هر محتوا استفاده كنيد.

۸. بیش از اندازه بهینه سازی نكنيد

سئو اهميت دارد اما زیاده روی نكنيد. هيچ‌گاه پيوندهاي غيرمرتبط و نامناسب را در محتواي خود قرار ندهيد؛ هيچ‌گاه اقدام به خريد لینکهاي مختلف نكنيد و از بهينه‌سازي بيش از حد بر روي متون اصلي خودداري كنيد. حفظ تعادل ميان سئوي موثر و بهينه‌سازي بيش از اندازه، بسيار دشوار است؛ اما تا زماني كه شما از ترفندهاي سئوکلاه سیاه و ايجاد لینک هاي غیر مرتبط و بی کیفیت خودداري كنيد، مسئله‌اي به وجود نخواهد آمد.

۹. پيمايش در وبسایت خود را آسان كنيد

با در نظر گرفتن شرايط زير، تجربه كاربران را در اولويت قرار دهيد:

 ساده‌سازي منو؛
 ايجاد يك نقشه از سایت؛
 اطمينان حاصل كردن از اينكه تمامي لینک ها عملكرد درستي دارند.

۱۰. افزايش امنيت سایت 

اگر تا كنون از http به https منتقل نشده‌ايد، همين الان اين امر را عملي كنيد. وبسایت های اينترنتي اچ‌تي‌تي‌پي‌اس داراي ايمني بالاتري هستند و طبيعتا قابليت اطمينان به آنها بيشتر خواهد بود. گوگل به وبسایت های مطمئن، پاداش مي‌دهد و اين پاداش جايگاه بالا در رتبه‌بندي است.

شما تنها نياز داريد كه يك گواهي‌نامه اس‌اس‌ال خريداري كنيد و آن را بر روي حساب ميزبان یا هاست وبسایت خود نصب كنيد و سپس آدرس خود را با پسوند https ارائه كنيد.

 

سوالات متداول در مورد الگوريتم گوگل

اميدوارم كه شما درك بهتري از الگوريتم‌هاي گوگل داشته باشيد، با اين حال مي‌خواهم به چند نكته كليدي اشاره كنم:

 

معمولا گوگل مي‌خواهد با به‌روز كردن الگوريتم خود، با چه مسائلي برخورد كند؟

گوگل مي‌خواهد تجربه كاربران را بهبود ببخشد، بنابراين به‌روز رساني‌هاي الگوريتم با هدف بهبود پاسخ‌دهي به كاربران خواهد بود.

معمولا چه مواردي تحت تاثير به‌روز رساني‌هاي الگوريتم گوگل قرار مي‌گيرد؟

معمولا گوگل در جست‌وجوي پيوندهاي بي‌كيفيت، استفاده بيش از اندازه از كلمات كليدي و محتواي بي‌كيفيت است.

آيا گوگل اعلام مي‌كند كه مي‌خواهد تغييرات الگوريتمي اعمال كند؟

معمولا گوگل تغييرهاي بزرگ و اصلي را اعلام مي‌كند؛ اما معمولا تغييرات كوچك و مكرر‌  را هميشه اعلام نخواهد كرد.

هنگامي كه گوگل خبر تغيير الگوريتم را منتشر مي‌كند، چگونه مطلع شوم؟

بازديدهاي وبسایت خود را رصد كنيد و تغييرات محسوس را بررسي كنيد؛ همچنين مي‌توانيد از اطلاعیه های خود گوگل استفاده نماييد.

 

نتيجه‌گيري الگوريتم گوگل

الگوريتم گوگل به صورت مكرر تغيير مي‌كند و مي‌تواند به صورت مستقيم بر روي راهبرد سئوي شما تاثيرگذار باشد. هنگامي كه گوگل خبر به‌روز رساني اصلي و بعدي خود را اعلام مي‌كند؛ حتما اين خبر را مطالعه كنيد تا متوجه شويد چه تاثيري بر روي رتبه‌بندي وبسایت شما خواهد داشت.

در نهايت سعي كنيد كه از جريمه‌هاي الگوريتم گوگل دور بمانيد و بر روي محتواي غني و با ارزش براي كاربران تمركز كنيد؛ همچنين سعي كنيد كه لینکهاي نامناسب خود را اصلاح كنيد و لینکهاي بي‌كيفيت را با لینکهاي جديد جايگزين نماييد و در نهايت، حتما گواهي‌نامه ssl را تهيه كنيد.

منبع: https://neilpatel.com/blog/the-ultimate-google-algorithm-cheat-sheet/

مقاله های سایت سئواستاد توسط تولیدکنندگان حرفه ای محتوا تهیه شده و پس از تکمیل آن توسط اینجانب مهدی قلی پور در سایت قرار داده می شود.

امتیاز شما به این مقاله؟

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

میانگین رتبه ۴.۸ / ۵. تعداد رای: ۱۷

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید!

مهدی قلی پور

فارغ التحصیل رشته فناوری اطلاعات و ارتباطات، مدیر سایت سئو استاد

نوشته های مشابه

‫۸ دیدگاه ها

  1. باغ وحش گوگل و خود گوگل رو به شدت دوست دارم. سئو و درک رفتار گوگل به راحتی از طریق همین الگوریتم ها قابل فهم هست. من هر وقت یه جایی می خوام برای سئوی سایتم کاری انجام بدم، خودم رو میزارم جای یک انسان که انگار ان شخص خودش گوگل هست. آیا این کار من از نظر یک شخص که گوگل باشد، صحیح هست و دور زدن و کلاه گذاشتن سر گوگل نیست.
    این روند برای درک سئوی سایت می تونه خیلی مفید باشه و اگه بخوام کاری رو انجام بدم، که یک انسان می تونه متوجه آن بشه، پس می فهمم که گوگل هم قطعا متوجه ان خواهد شد. اون هم با الگوریتم های هوشمندش که هر روز در حال ارتقا و بهبود هست.

    1. بسیااااار عالی .
      چقد زیبا مثال زدی برامون خانم سلیمانی
      سئو از نظر من یعنی شناخت دقیق قوانین گوگل در ابتدا و در قدم بعد احترام به این قوانین و کاربران و مخاطب های سایت.
      پیروز و سربلند باشید.

  2. سلام. من اصلا نمی دونستم این الگوریتم ها رو هم گوگل داره. واقعا شگفت زده شدم و تازه دارم می فهمم که این همه دقت موتور جستوجوی گوگل از کجا داره میاد؟

    1. سلام خانم فرهودفر
      خوشحالم که به سایت من سرزدید و امیدوارم از خوندن مقاله الگوریتم های گوگل لذت برده باشید.
      ممنون که تجربه تون رو با ما به اشتراک گذاشتید.

  3. سلام خدمت شما جناب آقای مهدی قلی پور عزیز.
    بنده از مخاطبان وب سایت بسیار خوب شما هستم. مدتهاست که مطالب یادگیری سئو رو دارم از سایت شما می خونم. خیلی دوست دارم در این حوزه منم وارد بازار کار بشم و فعالیت کنم اما نمی دونم باید چکار کنم و از کجا شروع کنم. ممکنه من رو راهنمایی کنید؟

    1. درود برشما
      خانم پاشایی پیشنهاد میکنم در ابتدا دوره نقطه صفر سئو که به صورت آموزش ویدئویی هست رو تماشا بفرمایید.
      بعد حداقل ۲ ال ۳ ماه به صورت کارآموزی تو یک مجموعه خوب و حرفه ای مشغول به کار شین و اونها اگر خودتون رو ثابت کردین تو این دو سه ماه قطعا شما رو استخدام میکنن…

  4. خیلی روند جذاب و جالبی رو دارم تجربه می کنم.
    من تقریبا هیچ دانش و تجربه ای از وب سایت داشتن و سئو نداشتم.
    کارم رو با اینستاگرام شروع کردم و بعد با جست و جو به مطالب سئو و سایت خوبتون رسیدم. و این مسیر یادگیری رو واقعا دوست دارم و مدیون سایت خوبتون و مقالات بی نظیرتون هستم.

    1. سلام و درود بر شما
      چه اسم با مسمایی دارید
      خیلی خوشحالم که با سایتم آشنا شدی و مقالات سایت رو دنبال میکنی.
      من سعی میکنم هر هفته یک مقاله با کیفیت منتشر کنم …
      بازم بهمون سر بزن!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا