سئو

چگونه صفحه اول گوگل باشیم؟ (ارائه ۱۰ راهکار)


ما در این مقاله به اهمیت وجود سایت ها در صفحه اول گوگل و راهکارهای ارتقاء رتبه وبسایت در رنکینگ گوگل خواهیم پرداخت. طی تحقیقات صورت گرفته، اکثر کاربران اینترنتی که از موتور جستجوگر گوگل استفاده می‌نمایند فقط به صفحه اول اهمیت داده و صفحات بعدی را مشاهده نمی‌کنند. همین مسئله این ضرورت که چگونه صفحه ی اول گوگل باشیم؟ را نمایان می سازد.

یکی از اهداف ساخت و طراحی وبسایت ها، افزایش بازدید و بیشتر دیده شدن در بین کاربران اینترنتی می باشد که این امر فقط با ارتقاء رتبه وبسایت در صفحات گوگل امکان‌پذیر می باشد. راههای مشخصی جهت این ارتقا وجود دارد که با انجام صحیح آنها میتوان در رنکینگ گوگل صعود کرد.

چگونه صفحه ی اول گوگل باشیم؟

جهت صعود وبسایت به صفحه اول نتایج گوگل و بهبود کسب و کار، بایستی از راهکارهای سئو سایت یا همان بهینه سازی وبسایت برای موتورهای جستجو استفاده نمود. در هنگام طراحی وبسایت حتما بایستی استانداردهای سئو سایت را رعایت کرده و به صورت اصولی وبسایت خود را طراحی نمود.

۱۰ راهکار جهت سئو سایت که توسط آنها می توان به صورت بهینه و اصولی به صفحات اول گوگل دست یافت.

راهکار اول: انتخاب کلمه کلیدی مناسب

اولین راهکار انتخاب کلمه کلیدی مناسب می باشد؛ مسئله ای که مهم است این است که کلمه کلیدی انتخابی، قابلیت جستجوی خوبی داشته باشد. در ابتدا بایستی با ابزارهای شناسایی بهترین کلمات کلیدی برای سئو، بر روی کلمه کلیدی مورد نظر تحقیق نموده و به این نتیجه برسیم که کلمه کلیدی مناسبی انتخاب کرده‌ایم. حال نوبت به بررسی رقبا در آن کلمه کلیدی می رسد. ابتدا کلمه کلیدی مورد نظر را در گوگل جستجو کرده تا وبسایت های رقیب که در صفحه اول نتایج گوگل قرار دارند را مشاهده کنیم.

در بررسی کلمه کلیدی چندین نکته بسیار حائز اهمیت می باشد که بایستی مورد توجه قرار گیرد. ابتدا بایستی وبسایت های رقیب را تحلیل نمود که آیا وبسایت ما توانایی رقابت با آن وب سایتها را دارد؟ اگر وب سایت ما وبسایتی است است که تازه طراحی شده است و وب سایت های رقیب از از وبسایت های قدیمی و ریشه دار می باشند و همچنین اگر ما از کلمه کلیدی با طول کم استفاده کرده ‌ایم، بدون شک شانسی برای صعود به صفحه اول نتایج گوگل نخواهیم داشت و مسیر اینکه چگونه صفحه ی اول گوگل باشیم؟ را اشتباه طی کرده ایم.

وبسایتی که به تازگی راه اندازی شده است بهتر است است از کلمات کلیدی با طول بیشتری استفاده نماید که طول این کلمات کلیدی می تواند از سه تا چهار کلمه بیشتر باشد و به صورت تخصصی به یک موضوع خاص اشاره نماید، برای مثال: ” خرید گوشی سامسونگ S23 Ultra ”  به جای  “خرید گوشی سامسونگ” 

طبق گفته گوگل بیشتر کاربران از سرچ های با طول کلمات بیشتر استفاده می نمایند.

 راهکار دوم: بررسی محتوای رقبا

راهکار دوم بررسی محتوای رقبا می باشد. محتوایی را که برای کلمات کلیدی در نظر می گیریم می بایست بر اساس نیاز کاربران باشد. جهت انجام این کار باید محتوای رقبای خود را در آن کلمه کلیدی بررسی نمود که به راحتی می توان با یک سرچ ساده و بررسی محتوای چند سایت اول در نتایج گوگل به این مهم که این وبسایت ها چه موضوعاتی را در محتوای خود پوشش داده اند، دست یافته و چارچوب کاری برای ما مشخص خواهد شد.

راهکار سوم: عنوان جذاب و سئو شده

راهکار سوم در ادامه راهکارهای اینکه چگونه صفحه ی اول گوگل باشیم؟ استفاده از عنوان جذاب و سئو شده می باشد، مقاله یا مطلبی که قرار است در صفحه اول گوگل قرار گیرد بایستی یک عنوان بهینه، جذاب و سئو شده داشته باشد. ( استخدام یک کپی رایتر برای این منظور خیییلی میتونه کمک کننده باشه)

جهت رسیدن به این هدف چند مورد است که بایستی مورد توجه قرار گیرد:

* کلمه کلیدی حتما در عنوان گنجانده شود
* تا حد امکان کلمه کلیدی ابتدای عنوان باشد
* طول عنوان بهینه باشد
* عنوان متمایز و یونیک باشد

راهکار چهارم: نگه داشتن کاربر در وب سایت

راهکار چهارم نگه داشتن کاربر در داخل وبسایت است، به این مفهوم که کاربر هنگامی که در نتایج گوگل روی لینک وبسایت کلیک کرده و وارد وبسایت می شود بایستی در وبسایت نگه داشته شود و اجازه داده نشود که به سرعت وب سایت را ترک کند. جهت رسیدن به این هدف نیازمند طراحی صفحاتِ جذابی هستیم که نیاز کاربر را رفع نماید و کاربر برای مدت زمان طولانی در سایت باقی مانده و در کل سایت گشت و گذار کند.

 راهکار پنجم: لینک سازی داخلی و خارجی

راهکار پنجم لینک سازی داخلی و خارجی می باشد که لینک سازی داخلی از دید گوگل بسیار مهم می باشد. (به لینک هایی که به صفحات داخلی سایت اشاره دارند)

راهکار ششم: به روز کردن محتوا

راهکار ششم به روز کردن محتوای وبسایت می باشد؛ چونکه از نظر گوگل محتوایی که آپدیت نگردد دارای ارزش چندانی نمی باشد و محتوای با ارزش محتوایی می باشد که آپدیت و مداوم در حال تکامل باشد. با راهکارهای ساده ای مانند اضافه کردن چند پاراگراف به متن، اضافه نمودن تصاویر و ویدیوها و غیره می توان محتوای وب سایت را آپدیت نمود و از دیدگوگل رنکینگ خود را بهبود بخشید.

راهکار هفتم: بهینه سازی سرعت سایت

یکی از راهکاری های مفید برای اینکه سایتی در صفحه اول گوگل قرار بگیرد سرعت بارگذاری آن است. کاهش سرعت بالا آمدن سایت روی رنک سایت می تواند اثرات منفی داشته باشد. معطل شدن کاربر برای بارگذاری سایت، چندان امر خوشایندی نیست و سبب می شود خیلی زود کاربر سایت را ببندد و سراغ سایت های دیگر برود.

ابزارهای گوناگونی برای بررسی بهینه بودن سرعت بارگذاری سایت وجود دارد؛ سایت https://pagespeed.web.dev یکی از کاربردی ترین سرویس ها برای این کار است که جزئیات زیادی را در مورد سرعت سایت ارائه می دهد. (این سایت فیلتر است! و نیار به ف ی ل ت ر ش ک ن)

عوامل موثر بر افزایش سرعت سایت
  • انتخاب هاست قدرتمند برای سایت باعث افزایش سرعت سایت می شود.
  • استفاده از یک قالب بهینه یا به اصطلاح سبک برای سایت
  • کاهش حجم تصاویر سایت؛ این مورد از مهم ترین عامل موثر بر سرعت سایت است زمانی که عکس‌هایی با حجم و اندازه مناسب در سایت بارگذاری می شود سرعت سایت افزایش می یابد.
  • فشرده سازی فایل های js و  css سایت؛ با استفاده از نصب افزونه های مربوطه مثل wp-rocket می توان فایل های js و css را فشرده سازی کرد.
  • حذف افزونه های غیر ضروری؛ غیرفعال و حذف کردن این افزونه ها می تواند تا حد زیادی سایت را سبک کرده و سرعت آن را افزایش دهد.

راهکار هشتم: اعتبار نام دامنه برای قرارگرفتن سایت در صفحه اول گوگل

داشتن دامنه سایتی با قدمت طولانی و البته فعال می تواند بسیار ارزشمند باشد؛ همین اعتبار نام دامنه سبب می شود سایت در صفحه اول گوگل قرار گیرد. برای افزایش اعتبار دامنه باید محتوای با ارزش و مفیدی را در آن منتشر کرد و به صورت مداوم و مستمر روی سایت فعالیت داشته باشیم.

راهکار نهم: استفاده از AdWords

استفاده از تبلیغات پولی از دیگر راهکارها برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل است؛ هر چند این روش منجر به جذب ترافیک طبیعی به سایت نمی شود ولی نقش بسیار تاثیرگذاری روی نشان داده شدن سایت در نتایج بالای جستجو دارد. همان طور که دیدیم راهکار استفاده از AdWords برای قرارگیری سایت در صفحه اول گوگل با سایر روش ها کمی تفاوت دارد ولی روی عملکرد کسب و کار تاثیر خوبی می گذارد.

راهکار دهم: استفاده از بک لینک های مفید و باکیفیت

یکی از بخش های مهم در فرآیند قرارگیری سایت در صفحه اول گوگل بحث تعداد بک لینک ها است. همچنین این بک لینک ها از فاکتورهای اصلی روی رتبه سئو سایت هستند. استفاده از بک لینک ها در سایت برای گوگل اهمیت زیادی دارد و بر اساس مطالعات بسیاری مشخص شده که هر چه تعداد بک لینک های سایت بیشتر و با کیفیت تر باشد می تواند ترافیک بیشتری را جذب کند و رتبه سایت نسبت به رقبا را افزایش دهد. هیچ روش مستقیم و مشخصی برای اینکه بدانیم چه تعداد بک لینک برای قرار گفتن در صفحه اول گوگل برای سایت لازم است، وجود ندارد. البته برای فهمیدن اینکه چه تعداد بک لینک در سایت های مختلف ایجاده شده است می توان از ابزارهای گوناگونی استفاده کرد.

 

سوالان متداول

برای رسیدن به رتبه ۱ گوگل چقدر زمان لازم است؟

سئو مسیر موفقیت سریع نیست. هرگز نبوده و نخواهد بود. در مورد سئو باید یک برنامه طولانی مدت داشته باشید زیرا رتبه بندی آن برای اکثر کلمات کلیدی بین شش ماه تا یک سال طول می کشد.

چگونه می توانم در گوگل سریعتر رتبه بگیرم؟

بهترین راه برای رتبه بندی، تلاش به طور منظم است. اگر برای جایگاه گرفتن برنامه دارید، پیوسته به سایت خود لینک ارزشمند ایجاد می کنید، محتوای جدیدِ باکیفیت تولید می کنید و محتوای قبلی را به روز می کنید، انجام این کار روز به روز شما را به نتیجه دلخواه می رساند.

آیا می توانم وب سایت را بدون سئو به صفحه اول گوگل برسانم؟

البته، موقعیت هایی وجود دارد که افراد خوش شانس می شوند، اما احتمالاً به این دلیل است که آنها چیزی را ارائه می دهند که بسیاری از مردم آن را ندارند. (حوزه های بسیار کم رقابت و  فقر محتوایی وبِ فارسی در حوزه کسب و کار و کلمه کلیدی مربوطه )

 

اگر در این زمینه سؤال، نظر یا تجربه خاصی دارید، می‌توانید در قسمت نظرات، با ما و دیگر افرادی که در این زمینه علاقه‌مند هستند، مطالب خود را به اشتراک بگذارید.

مقاله های سایت سئواستاد توسط تولیدکنندگان حرفه ای محتوا تهیه شده و پس از تکمیل آن توسط اینجانب مهدی قلی پور در سایت قرار داده می شود.

مهدی قلی پور

من مهدی قلی پور هستم ❤️ عاشق سئو ❤️ اینجام تا دانش و تجربیاتم رو با شما به اشتراک بزارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا