سئو

استخدام کارشناس سئو (نکات طلایی قبل از استخدام)

‫‫SEO به معنی بهینه سازی سایت برای موتور جستجوست ، ‫‫با استخدام متخصص سئو میتونید سایتتون را بهبود داده و در زمان صرفه جویی کنید،  ‫‫اما اگر شخص استخدام شده توصیه ها، پیشنهادات کاری یا میانبرهای بَدی بهتون بده، ‫‫ریسک آسیب زدن به سایت و بدنام شدن شما وجود داره…

‫‫هنگام استخدام متخصص سئو، میتوانید از این توصیه های کلی کمک بگیرید:

‫‫ابتدا با مشاور سئو مصاحبه انجام بدید، ‫‫یک متخصص سئو خوب فقط روی رتبه بندی موتور جستجو و مکان دیده شدنتون تمرکز نمیکنه، ‫‫بلکه بیشتر روی کمک به پیشرفت کسب و کار و نحوه دیده شدن شما زمان میذاره‌.

‫‫مشاورین سئو خوب معمولا چنین سوالاتی میپرسن: ‫‫

چه چیزی محتوای کسب و کار یا خدمات شما رو منحصربه فرد، و در نتیجه برای مشتری ارزشمند میکنه؟

‫‫مشتری متعارف و متداول شما کیه؟

و در حال حاضر چطور سایتتون رو پیدا میکنه؟

‫‫کسب و کارتون چطور پول درمیاره؟

و جستجو چه کمکی میتونه بهش بکنه؟

‫‫از چه کانال های دیگری بهره میبرید؟

از تبلیغات آفلاین استفاده میکنید؟

‫‫شبکه های اجتماعی چطور؟ ‫‫

رقباتون کی هستن؟

اونا تو فضای آنلاین و آفلاین، چه کارهایی رو خوب انجام میدن؟

‫‫اگر  متخصص سئو علاقه ای به کسب اطلاعات، راجع به کسب و کار شما نداره، بهتره دنبال شخص دیگری برید. ‫‫

بدون اطلاع از اهداف، مشتری ها و تلاش های بازاریابی دیگر یک کسب و کار، بهینه سازی کار خیلی سختی میشه، ‫‫حواستون به متخصصینی که رتبه اول گوگل شدن رو به طرزی غیرواقع گرایانه تضمین میکنن باشه! ‫‫هیچکس نمیتونه چنین تضمینی بده ‫‫و اغلب کسانی که این کارو میکنن از روش هایی بهره می‌گیرن که خلاف دستورالعمل های  گوگل هست، ‫‫مثل ایجاد و ساخت بک لینک به صورت انبوه.

‫‫این میتونه منجر به حذف دائمی صفحات یا وبسایت شما از نتایج گوگل بشه، ‫‫مخصوصا اگر نقض های جدی صورت بگیره.

‫‫قدم دوم برای استخدام متخصص و یا کارشناس سئو بررسی رفرنس هاست.  ‫‫باید کارفرماهای قبلی شخص رو بررسی کنید و مطمئن بشید تونسته راهنمایی های مفید ارائه بده و همکاری موثری با تیم داشته باشه، ‫‫باید بدونید نتایجی که رقم میزده پایدار بوده، نه موقتی!

‫‫یک متخصص خوب کمک میکنه سئو بخشی از عملیات کلی کسب و کار شما بشه،  ‫‫باید  روی برنامه های بلند مدت و کمک به برند شما تمرکز کنه.

‫‫قدم سوم درخواست بررسی تکنیکال و فنی هست. ‫‫اگر به فرد کارشناس و یا متخصص  سئو اعتماد دارید، ‫‫بهش دسترسی محدود، و نه کامل به سرچ کنسول خودتون رو بدید، ‫‫قبل ایجاد هر تغییری روی وبسایتتون، ازشون بخواید لیستی اولویت بندی شده از مواردی که به نظرشون باید بهبود پیدا کنه رو در اختیار شما قرا بدهند.

‫‫در این بررسی، متخصص سئو باید مشکلات و بهبودهای پیشنهادی رو اولویت بندی کنه، ‫‫این توصیه ها باید بر اساس داده های سایت شما باشه و ‫‫به خوبی روی سایتتون پیاده سازی بشه، و از کارهایی که خلاف دستورالعمل های  گوگل هستن پرهیز کرده باشه.

 ‫‫توصیه هایی که باید دنبالشون بگردید در حالت ایده آل روی تکنیک ها و استراتژی هایی متمرکز هستن که هدفشون مخاطب انسانی هست،و نه موتور جستجو. ( جلب رضایت کاربر)

‫‫ ‫‫متخصص سئو خوب به ایده هایی اولویت میده که با استفاده از کمترین مقدار منابع، کسب و کار شما رو بهبود میدن، ‫‫پیشرفت هایی رو توصیه میکنه که شاید در ابتدا زمان بیشتری ببره، اما در بلند مدت رشد رو ترویج میکنه، ‫‫باید حس کنید میتونید باهاش کار و آزمایش کنید، ازش یاد بگیرید، ‫‫و کمک کنه مسیر پیش روی شما و کسب و کارتون ساخته بشه.

وقتی استخدامش کردید، همون ابتدا راجع به توافق سر اهداف، معیارها و نحوه سنجش نتایج صحبت کنید، ‫‫تا بدونید قراره چه برداشتی داشته باشید.

ممنون از همراهی شما.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا