سئو و بهینه سازی وبسایت

چگونه صفحه ی اول گوگل باشیم؟


ما در این مقاله به اهمیت وجود سایت ها در صفحه اول گوگل و راهکارهای ارتقاء رتبه
وبسایت در رنکینگ گوگل خواهیم پرداخت.

طی تحقیقات صورت گرفته اکثر کاربران اینترنتی که از موتور جستجوگر گوگل استفاده می نمایند فقط به صفحه اول اهمیت داده و صفحات بعدی را مشاهده نمی‌نمایند. همین مسئله این ضرورت که چگونه صفحه ی اول گوگل باشیم؟ را نمایان می سازد.

یکی از اهداف ساخت و طراحی وبسایت ها افزایش بازدید و بیشتر دیده شدن در بین کاربران اینترنتی می باشد که این امر فقط با ارتقاء رتبه وبسایت در در صفحات گوگل امکان‌پذیر می باشد. راههای مشخصی جهت این ارتقا وجود دارد که با انجام صحیح آنها میتوان در رنکینگ گوگل صعود کرد.

چگونه صفحه ی اول گوگل باشیم؟

جهت صعود وبسایت به صفحه اول نتایج گوگل و بهبود کسب و کار بایستی از راهکارهای سئو سایت یا همان بهینه سازی وبسایت برای موتورهای جستجو استفاده نمود.

در هنگام طراحی وبسایت حتما بایستی استانداردهای سئو سایت را رعایت کرده و به صورت اصولی وبسایت خود را طراحی نمود.

۶ راهکار جهت سئو سایت که توسط آنها می توان به صورت بهینه و اصولی به صفحات اول گوگل دست یافت.

 

راهکار اول: انتخاب کلمه کلیدی مناسب

اولین راهکار انتخاب کلمه کلیدی مناسب می باشد؛ مسئله ای که مهم است این است که کلمه کلیدی انتخابی قابلیت جستجوی خوبی داشته باشد.

در ابتدا بایستی با ابزارهای موجود بر روی کلمه کلیدی مورد نظر تحقیق نموده و به این نتیجه برسیم که آیا کلمه کلیدی انتخابی بازدید بالایی دارد؟ و اینکه آیا این کلمه کلیدی به تدریج در گوگل ترندز محبوب تر می شود؟ یا از میزان محبوبیت آن کاسته می شود و بدین ترتیب مطمئن می شویم که کلمه کلیدی مناسبی انتخاب کرده‌ایم.

حال نوبت به بررسی رقبا در آن کلمه کلیدی می رسد. ابتدا کلمه کلیدی مورد نظر را در گوگل جستجو کرده تا وبسایت های رقیب که در صفحه اول نتایج گوگل قرار دارند را مشاهده کنیم.

در بررسی کلمه کلیدی چندین نکته بسیار حائز اهمیت می باشد که بایستی مورد توجه قرار گیرد. ابتدا بایستی وبسایت های رقیب را تحلیل نمود که آیا وبسایت ما توانایی رقابت با آن وب سایتها را دارد؟

اگر وب سایت ما وبسایتی است است که تازه طراحی شده است و وب سایت های رقیب از از وبسایت های قدیمی و ریشه دار می باشند و همچنین اگر ما از کلمه کلیدی با طول کم استفاده کرده ‌ایم بدون شک شانسی برای صعود به صفحه اول نتایج گوگل نخواهیم داشت و مسیر اینکه چگونه صفحه ی اول گوگل باشیم؟ را اشتباه طی کرده ایم.

وبسایتی که به تازگی راه اندازی شده است بهتر است است از کلمات کلیدی با طول بیشتری استفاده نماید که طول این کلمات کلیدی می تواند از سه تا چهار کلمه بیشتر باشد و به صورت تخصصی به یک موضوع خاص اشاره نماید، برای مثال: خرید گوشی گلکسی نوت ۱۰ سامسونگ به جای خرید گوشی 

طبق گفته گوگل بیشتر کاربران از سرچ های با طول کلمات بیشتر استفاده می نمایند.

 راهکار دوم: بررسی محتوای رقبا

راهکار دوم بررسی محتوای رقبا می باشد. محتوایی را که برای کلمات کلیدی در نظر می گیریم می بایست بر اساس نیاز کاربران باشد.

جهت انجام این کار باید محتوای رقبای خود را در آن کلمه کلیدی بررسی نمود که به راحتی می توان با یک سرچ ساده و بررسی محتوای چند سایت اول در نتایج گوگل به این مهم که این وبسایت ها چه موضوعاتی را در محتوای خود پوشش داده اند، دست یافته و چارچوب کاری برای ما مشخص خواهد شد.

راهکار سوم: عنوان جذاب و سئو شده

راهکار سوم در ادامه راهکارهای اینکه چگونه صفحه ی اول گوگل باشیم؟ استفاده از عنوان جذاب و سئو شده می باشد، مقاله یا مطلبی که قرار است در صفحه اول گوگل قرار گیرد بایستی یک عنوان بهینه، جذاب و سئو شده داشته باشد.( استخدام یک کپی رایتر برای این منظور خیییلی میتونه کمک کننده باشه)

جهت رسیدن به این هدف چند مورد است که بایستی مورد توجه قرار گیرد:

* کلمه کلیدی حتما در عنوان گنجانده شود
* تا حد امکان کلمه کلیدی ابتدای عنوان باشد
* طول عنوان بهینه باشد (ترجیحا ۶۰ کاراکتر)
* عنوان متمایز و یونیک باشد

راهکار چهارم: نگه داشتن کاربر در وب سایت

راهکار چهارم نگه داشتن کاربر در داخل وبسایت است، به این مفهوم که کاربر هنگامی که در نتایج گوگل روی لینک وبسایت کلیک کرده و وارد وبسایت می شود بایستی کاربر در وبسایت نگه داشته شود و اجازه داده نشود که به سرعت وب سایت را ترک کند.

جهت رسیدن به این هدف نیازمند طراحی صفحه اولی جذابی هستیم که نیاز کاربر را رفع نماید و کاربر برای مدت زمان طولانی در سایت باقی مانده و در کل سایت گشت و گذار کند.

 راهکار پنجم: لینک سازی داخلی و خارجی

راهکار پنجم لینک سازی داخلی و خارجی می باشد که لینک های خارجی اصطلاحا بک لینک اطلاق می شود و به صفحات خارج از وبسایت لینک می گردند و لینک های داخلی به لینک هایی که در منوی وبسایت و همچنین متن مقالات و غیره وجود دارند و به صفحات داخلی سایت اشاره دارند اطلاق می گردد که این لینک سازی از دید گوگل بسیار مهم می باشد.

راهکار ششم: به روز کردن محتوا

راهکار ششم به روز کردن محتوای وبسایت می باشد چونکه از نظر گوگل محتوایی که آپدیت نگردد دارای ارزش چندانی نمی باشد و محتوای با ارزش محتوایی می باشد که آپدیت و مداوم در حال تکامل باشد.

با راهکارهای ساده ای مانند اضافه کردن چند پاراگراف به متن، اضافه نمودن تصاویر و ویدیوها و غیره می توان محتوای وب سایت را آپدیت نمود و از دیدگوگل رنکینگ خود را بهبود بخشید.

مقاله های سایت سئواستاد توسط تولیدکنندگان حرفه ای محتوا تهیه شده و پس از تکمیل آن توسط اینجانب در سایت قرار داده می شود.

ممنون از همراهی شما.

مشاوره رایگان طراحی سایت
برچسب ها
نمایش بیشتر

مهدی قلی پور

فارغ التحصیل رشته فناوری اطلاعات و ارتباطات،مدیر سایت سئو استاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن