سئو و بهینه سازی وبسایت
موضوعات داغ

مفهوم سئو به زبان ساده

سئو یک استاندارد در زمینه شناسایی محتوای سایت ها به موتور های جستجو است.طبق همین استانداردها هرچه محتوای تولید شده در سایت ها بیشتر از اصول سئو پیروی کند راحت تر می تواند توسط موتورهای جستجو شناسایی شود.

این کار باعث می‌شود که اعتبار سایت شما نزد گوگل افزایش پیدا کند و در جستجوهای بعدی رتبه سایت شما در نتایج جستجوها بهتر شود.

 مفهوم سئو به زبان ساده

به بیان ساده تر و سئو به زبان ساده، با رعایت اصول استانداردهای سئو، محتویات متنی و تصویری موجود در سایت، بسیار مناسب تر و بهینه تر ایجاد میشود و هرچه محتوای سایت شما بهینه تر باشد، بهتر و سریع تر توسط موتور جستجو شناسایی می شود و راحت تر در نتایج جستجوها دیده می شود.

اساس کار موتورهای جستجو در این است که در کوتاه‌ترین زمان ممکن بهترین نتیجه را به کاربران خود نشان دهند. برای یافتن بهترین نتایج بر اساس کلید واژه جستجو شده، ربات های موتورهای جستجو به داخل سایت ها رفته و محتوای آن‌ها را بررسی می کنند.


این ربات های خزنده طبق استانداردهای سئو محتوای متنی و تصویری و حتی ساختار وبسایت ها را بررسی می کنند و هرچه سایت شما این بخش ها را بهتر و با کیفیت تر انجام داده باشد امتیاز و اعتبار بیشتری کسب می کند.هرچه امتیاز و اعتبار شما بیشتر باشد در نتایج جستجوها در رتبه های بالاتر و بهتر خواهید بود.

مفهوم سئو


ربات های گوگل برای بررسی سایت ها، چه فاکتور هایی را نظر می گیرند؟

 

سرعت اجرا شدن سایت، دسترسی آسان به بخش های مختلف سایت و وجود نقشه سایت برای رسیدن به بخش‌های مختلف، خوانایی محتوای ایجاد شده در سایت، قرار گرفتن کلید واژه‌ها و کلمات کلیدی در محتوای متنی سایت ها به انداز مناسب استاندارد (بین ۱ الی ۳ درصد از تعداد کلمات متن اصلی محتوا)، ایجاد ارتباط بین محتوا و کلمات کلیدی، ساختار طراحی سایت و لینک گذاری ها، محتوای غیر متنی مناسب قرار داده شده در سایت، کدنویسی بهینه در سایت و هزاران موارد دیگر را مورد بررسی قرار می دهند.

  بر اساس این موارد به سایت ها اعتبار و امتیاز داده می شود و در نهایت ربات ها نتایج اعتبار ها و امتیاز ها را به سرور گوگل ارسال می کنند و سرور های گوگل تشخیص می‌دهند که بر اساس اعتبار و امتیاز های کسب شده بر اساس یک کلید واژه مشخص کدام سایت باید در رتبه های برتری قرار گیرد.

اجرای درست اصول سئو بر روی سایت ها تأثیر بالایی بر کسب و کار آنلاین دارد. فرقی نمی‌کند که سایت شما تجاری باشد یا شخصی، خدماتی باشد یا فروشگاهی، برای اینکه بین کاربران اینترنت سایت شما به خوبی دیده شود باید اصول و فرآیند ها و استاندارد های سئو در محتوا سایت شما به خوبی اجرا و پیاده سازی شود.

با این کار سایت شما در نتایج جست و جو ها در رتبه های بالاتری قرار خواهد گرفت و در نتیجه بازدید کاربران از سایت شما افزایش پیدا می کند.هرچه که تعداد کاربران بیشتری از سایت شما بازدید کننده کسب و کار شما معروف‌تر و برند شما شناخته شده تر خواهد شد و در نتیجه کسب و کار شما رونق خواهد گرفت.

این نکته را به ياد باید داشته باشید که بازدید بیشتر به معنی مشتری بیشتر و خرید بیشتر و در نهایت سود بیشتر است.

سئو استاد


اصول و استانداردهای سئو


در خصوص رعایت اصول استاندارد های سئو شما باید موارد زیادی را در نظر بگیرید. بعضی از این موارد در وبسایت شما انجام می شود که به عنوان سئوی داخلی و یا On-Page SEO شناخته می‌شود.

همچنین شما باید در خارج از سایت خود نیز مواردی را برای بهبود سئو انجام دهید که به عنوان سئوی خارجی یا Off-page SEO شناخته می شود.


سئو خارجی و یا Off-page SEO چیست و شامل جه مواردی می‌شود؟


Off-page SEO یا همان سئوی خارجی به مواردی مربوط می شود که شما در خارج از سایت خود برای معرفی برند و خدمات خود انجام می‌دهید. این کارها شامل مواردی است که به صورت خلاصه در زیر آمده است:


• استفاده از شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و پیام رسان مثل تلگرام برای شناساندن سایت و خدمات خود به کاربران به صورت گسترده

• استفاده از سرویس های اشتراک ویدئو مثل آپارات و یوتیوب برای معرفی محصولات و خدمات و سایت خود به کاربران

• استفاده از وبلاگ ها در سطح اینترنت و معرفی سایت و خدمات خود با روش قرار دادن پست ها در این وبلاگ ها

• استفاده از فرایند ایمیل مارکتینگ و ارسال ایمیل به افراد زیاد و معرفی سایت و محصول و خدمات خود به آن‌ها

• استفاده از کلید واژه‌های مناسب و بررسی آن‌ها در موتور های جستجو

• استفاده از کلید واژه‌های ترند و محبوب شده در اینترنت که باعث می‌شود سایت سریع تر به موتور های جست و جو شناسایی شود.

• استفاده از سرویس های بررسی و نظارت بر روی سئو سایت که باعث می‌شود فرایند سئوی سایت خود را در خارج از فضای وب سایت خود مورد بررسی قرار دهید مانند سرویس های گوگل آنالیتیکس و سرویس سرچ کنسول گوگل.

شما با انجام این موارد سایت و محتوای کسب و کار خود را به جمعیت زیادی از کاربران اینترنت معرفی می کنید که باعث می شود ورودی سایت شما نه فقط از طریق موتور جست و جو بلکه از طریق راه های دیگر نیز افزایش پیدا کند.

seoostad.ir

 

سئو داخلی و یا On-Page SEO چیست و شامل چه مواردی می شود؟


بخش مهمی از سئو را باید در سایت خود انجام دهید و محتوای خود را بهینه شده ایجاد کنید و محتوای قدیمی سایت خود را بروز کرده و آن را بر اساس استاندارد های  سئو بروزرسانی کنید. این موارد به صورت خلاصه شامل بخش‌های زیر می شود:

• استفاده از تگ تایتل Title Tag مناسب که باعث می‌شود موتور های جستجو به خوبی محتوای سایت شما را شناسایی کنند.

• استفاده از بخش توضیحات متا Meta Description که برای صفحات خود یک توضیح مناسب و مختصر آماده کنید که در زیر لینک ها، در نتایج موتور های جستجو نشان داده شود.

• استفاده از عنوان های مناسب و گیرا Sub-headings که باعث جذب خواننده و کاربر شود و استفاده کاربردی از آن‌ها. به عنوان مثال یک محتوا فقط یک عنوان اصلی h1 دارد و بقیه باید به صورت زیر عنوان h2 و h3 و h4 و الی آخر در سایت قرار گیرند.

• استفاده از فرآیند لینک گذاری داخلی Internal Links مناسب که محتوا را به بخش های مختلف سایت شما مرتبط می کند و بخش های مختلف سایت را می توان به کاربر معرفی کرد.

• استفاده از اصول و استاندارد های نامگذاری تصویر Image Name and ALT Tags که باعث می‌شود محتوای تصویری شما نیز در موتورهای جست و جو ثبت شود.


سئو چیست و اصول و استاندارد های آن کدامند، موارد زیادی را شامل میشود که در این مقاله به صورت خلاصه به مهم ترین آنها اشاره شد. 

مقاله های سایت سئواستاد توسط تولیدکنندگان حرفه ای محتوا تهیه شده و پس از تکمیل آن توسط اینجانب در سایت قرار داده می شود.

ممنون از همراهی شما.

رقابت همیشه باعث پیشرفت تو می شود حتی اگر رقیبت پیروز شود

User Rating: ۴.۷۳ ( ۴۸ votes)
مشاوره رایگان طراحی سایت
برچسب ها
نمایش بیشتر

مهدی قلی پور

فارغ التحصیل رشته فناوری اطلاعات و ارتباطات،مدیر سایت سئو استاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن