سئو

الگوریتم های گوگل (معرفی مهمترین و تاثیرگذارترین آنها)

الگوريتم های گوگل به صورت پيوسته در حال تكامل يافتن است؛ بنابراين اگر می‌خواهید هميشه بالاترين رتبه بندی را در ميان وبسایت های اينترنتی داشته باشيد، با چالش‌هايی روبرو خواهيد شد. در ادامه می‌خواهیم راهكارهای مورد نظر را برای رتبه‌بندی مناسب در گوگل، تشريح كنیم.

ما به چه اطلاعاتی در مورد عوامل رتبه‌بندی الگوريتم گوگل، دسترسی داريم؟

ما مي‌دانيم كه تنها اطلاعات محدودی در مورد الگوريتم های گوگل وجود دارد، زيرا گوگل برترين عوامل رتبه‌بندی خود را فاش نمي‌كند. به عبارت ديگر هيچ شخصي به صورت كامل نمي‌داند كه بايد دقیقا چه کند تا رتبه اول جست‌وجو را به خود اختصاص دهد. در ادامه این مقاله از وبسایت سئواستاد مي‌خواهيم به بازبيني عواملي بپردازيم كه از آنها مطلع هستيم:

 ✅ سرعت وبسایت ‌‌: اگر سرعت بارگيري یا لودِ وبسایت شما پايين است، قطعا بر روي کاهش رتبه وبسایت شما تاثيرگذار است؛ زيرا سایت هاي اينترنتي با سرعت پايين بازخورد خوبی از كاربران نمي‌گيرند.

 ✅ مرتبط بودن محتوا:  شما بايد از كلمات كليدي مرتبط استفاده كنيد و سپس محتواي مربوط با آنها را توسعه دهيد. به علاوه شما نبايد وبسایت خود را مملو از كلمات كليدي كنيد.

 ✅ طراحي وبسایت: وبسایت شما بايد كاربرپسند باشد و استفاده از آن با سهولت كافي انجام شود.

 ✅ كيفيت لینک : اگر شما مي‌خواهيد يكی از رتبه‌های برتر گوگل باشيد، در اين صورت شما تنها بايد لینکهایی با محتواي آموزنده و مرتبط را در وبسایت خود ثبت كنيد. در صورت استفاده از لینکهاي غيرمرتبط، ممكن است كه متضرر شويد.

 ✅ سازگاري با تلفن‌هاي همراه: گوگل از نسخه تلفن همراه وبسایت شما براي رتبه‌بندی و شاخص‌گذاری استفاده خواهد كرد كه به معنای اين است كه سازگاری با تلفن همراه یا به اصطلاح موبایل فرندلی بودن وبسایت يكی از عوامل موثر در رتبه‌بندی است.

 ✅ وضعيت HTTPS: در حالت كلی گوگل وبسایت اينترنتی ايمن را ترجيح مي‌دهد، زيرا آنها قابليت اطمينان بيشتري دارند. HTTPS بسيار ايمن‌تر از HTTP است، بنابراين داشتن گواهينامه اس‌اس‌ال (SSL) مي‌تواند به رتبه‌بندی شما كمك كند.

 ✅ تعامل با كاربران: در نهايت بايد بگوييم كه گوگل از وبسایت های اينترنتي‌ای كه تنها يك بار توسط هر كاربر مورد مراجعه قرار مي‌گيرند، استقبال نمي‌كند؛ زيرا ممكن است كه اين وبسایت هاي اينترنتی داراي كيفيت پايينی باشند.

الگوريتم های گوگل در راستای ارتقای وبسایت های اينترنتی با بيشترين ميزان محبوبيت در ميان كاربران، عمل مي‌كند.

پس از گذشت چه بازه زمانی، تغييرات الگوريتمی گوگل منتشر می‌شود؟

گوگل به صورت روزانه اقدام به اعمال كردن تغييرات كوچك بر روي الگوريتم های خود میکند. حتي ممكن است كه آنها چندين به‌روز رساني را در يك شبانه‌روز منتشر كنند. معمولا اين تغييرات كوچك هستند و شما تنها به دليل اين به‌روزرساني‌ها، كاهش در رتبه بندي را تجربه نخواهيد كرد.

با اين حال اين موضوع در مورد به‌روزرساني‌هاي اصلي صادق نخواهد بود. اين به‌روزرساني‌ها بزرگ‌تر خواهند بود و معمولا چند بار در سال رخ مي‌دهند و به صورت مستقيم بر روي عملكرد رتبه‌بندي صفحه شما تاثيرگذار خواهند بود. شما بايد حداقل انتظار يك يا دو به‌روز رساني اصلي را در سال داشته باشيد.

 

به‌روز‌رساني‌های مهم برای الگوريتم گوگل

براي اينكه شما را به درك بهتري از نحوه اجرايي شدن تغييرات الگوريتم گوگل برسانيم، مي‌خواهيم به بررسي برخی به‌روز رساني‌های تاريخی و كليدی بپردازيم و سپس تاثير آنها را بر روي رتبه‌بندی وبسایت هاي اينترنتی، ذکر كنيم.

پاندای گوگل

الگوریتم پاندا

موتور جستجوی گوگل، الگوریتم های زیادی برای رتبه بندی سایت ها دارد که مادام آن ها را به روز رسانی می کند ولی الگوریتم پاندا را  در سال ۲۰۱۱ به طور اختصاصی برای پیشگیری از ارتقای سایت های با محتوای بی کیفیت طراحی کرده است. شما می توانید با ارائه محتوای ارزشمند و به درد بخور کاری کنید که نه تنها ازجریمه های پاندای گوگل بی نصیب بمانید، بلکه سایت شما هم به واسطه محتوای کاربر پسند به جایگاه بالایی دست یابد.

مهم ترین وظیفه الگوریتم پاندا، جلب رضایت کاربران به واسطه ارائه محتوای باکیفیت است. گوگل پس از معرفی الگوریتم پاندا اعلام کرد که اگرچه تا زمان رونمایی از این الگوریتم، به روز رسانی های مختصری داشته است، ولی با استفاده از این الگوریتم تصمیم دارد رتبه سایت هایی را که دارای محتوای بی کیفیت و غیر مفید برای کاربران هستند کاهش دهد و به جای آن جایگاه وب سایت هایی را که مطالبی منحصر به فرد و جامع و کامل برای کاربران تولید می کنند، ارتقا دهد. به عبارت دیگر، هدف و وظیفه اصلی الگوریتم پاندا این است که سایت هایی را که با استفاده از روش های غیر اصولی سعی در کسب رتبه های بالا در گوگل دارند، از گردونه رقابت خارج کند و با معرفی وب سایت های ارزشمند به کاربران، رضایتمندی آن ها را افزایش دهد.

وبمسترها و مدیران سایت براي اينكه به بقاي خود پس انتشار پانداي گوگل ادامه دهند، مجبور بودند كه محتوايي آموزنده و با كيفيت بنويسند؛ به علاوه آنها مجبور شدند كه مقالات ضعيف خود را ويرايش كنند و از كلمات كليدي خود به درستي استفاده نمايند.

پنگوئن گوگل

الگوریتم پنگوئن چیست؟
الگوریتم پنگوئن چیست؟

الگوریتم پنگوئن در سال ۲۰۱۲ معرفي شد و به صورت مستقيم براي مبارزه با ترفندهای سئوی کلاه سیاه (لینکهاي اسپم) عرضه شد؛ البته اين به‌روز رساني نيز در تلاش بود كه با استفاده بيش از حد از كلمات كليدی، مقابله كند. هدف اين به‌روز رسانی اين بود كه ارتباط ميان بازديد زياد از لینک ها با ارتقاي جايگاه در رتبه‌بندي از بين برود و سپس به سمت محتواي با كيفيت بالا حركت كنيم كه تنها با لینکهای با ارزش همراه خواهد بود. با وجود الگوریتم پنگوئن، عملا ایجاد لینک سازی اسپم و تکرار زیاد کلمات کلیدی روی سئو هیچ تاثیری نداشته و حتی ممکن است سایت توسط این الگوریتم جریمه شوید.

از وظایف اصلی پنگوئن گوگل برخورد با سایت هایی است که با استفاده از تکنیک های سئو کلاه سیاه و لینک سازی اسپم رتبه بالایی در گوگل بدست آورده اند؛ بنابراین گوگل از طریق این الگوریتم توانست استفاده و تاثیرگذاری سئو کلاه سیاه در سایت ها را کاهش دهد. الگوریتم پنگوئن از طریق درک بیشتر و بهتر فرایند لینک سازی توانست سایت های دارای لینک طبیعی و معتبر را از سایت های حاوی لینک های اسپم شناسایی کند و رتبه بندی آن ها را در نتایج جستجو به درستی انجام دهد. در ابتدای شروع فعالیت الگوریتم پنگوئن گوگل توجه خاصی به لینک های خروجی سایت ها نمی شد و تمرکز اصلی روی لینک های دریافتی یک سایت بود. اما با گذشت زمان و طی به روزرسانی های متعدد، لینک های خروجی از سایت ها هم مورد توجه و بررسی این الگوریتم قرار گرفت.

مرغ مگس‌خوار گوگل 

الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل

الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل (hummingbird algorithm) در سال ۲۰۱۳ معرفی شد و در تلاش بود كه شكاف ميان كلمات كليدی استفاده شده توسط كاربران و نوع محتوايی كه مي‌خواهند بيابند را پوشش دهد. به عبارت ديگر اين به‌روز رساني در تلاش بود كه تجربه انساني‌تری را از موتور جست‌وجو در اختيار كاربر قرار دهد؛ در واقع در اين به‌روز رساني تلاش شده است كه محتواي آموزنده و مرتبط به صفحه اول گوگل منتقل شود.

الگوریتم مرغ مگس خوار برخلاف الگوریتم های پاندا و  پنگوئن، یک الگوریتم بروزرسانی شده مبتنی بر جریمه نیست. در واقع هدف این الگوریتم به وجود آوردن تغییر در روش واکنش گوگل به درخواست کاربران است، نه حذف صفحات دارای محتوای بی کیفیت از نتایج موتور جستجوی گوگل.

با استفاده از الگوریتم مرغ مگس خوار به جای تمرکز بر کلماتی که در کوئری و درخواست کاربران وجود دارد، معنی واقعی واژه یا عبارت جستجو شده درک می‌شود؛ از این رو می توانید با خیال راحت از کلمات مترادف و هم چنین کلمات طولانی در محتوای صفحات وب استفاده کنید. به عبارت دیگر با استفاده از الگوریتم مرغ مگس خوار، هوش مصنوعی گوگل به اندازه ای ارتقا یافته است که هر گاه شما یک عبارت نامفهوم را جستجو کنید، می تواند با این پرسش که آیا منظور شما …. بود؟، نتایجی را به شما نشان دهد که ارتباط معنایی زیادی با عبارت مورد جستجوی شما داشته باشد.

الگوریتم مرغ مگس خوار می تواند اشتباهات تایپی را نیز تشخیص دهد و حتی عباراتی را که مورد جستجو قرار می گیرند مورد قضاوت قرار دهد و در واقع با جستجوی معنایی، سایت های مرتبط را به شما نشان دهد.

مدیران سایت در پاسخ به اين به‌روز رساني، اقدام به استفاده از كلمات كليدی متنوع‌تر و اصطلاحات مرتبط با جست‌وجو كردند تا بتوانند شانس خود را براي برآورده كردن نياز كاربران و کسب جایگاه افزايش دهند.

هوش مصنوعی گوگل (Rank Brain)

الگوریتم رنک برین

الگوریتم رنک برین یکی از الگوریتم‎ های گوگل است که بر پایه هوش مصنوعی بنا شده و این امکان را دارد که با آنالیز و درک رفتار کاربران بهترین نتایج را برای مخاطبان رقم بزند. به عبارت دیگر، الگوریتم رنک برین به گوگل کمک می‎ کند تا با پردازش کلمات و عبارات جستجو شده توسط کاربر، مفهوم آن‎ ها را درک کند و از آن‎ ها برای رتبه بندی صحیح نتایج جستجو استفاده کند. در الگوریتم رنک برین (Rank Brain) از تکنولوژی Machine Learning یا یادگیری ماشین استفاده شده است.

در واقع موتور جستجوی گوگل با استفاده از الگوریتم هوشمند رنک برین، به جای اینکه بر کلمات کلیدی و تکرار آن ها تمرکز کند، بر مفهوم کلمات و عبارات سرچ شده تکیه کرده و تلاش می کند تا با مطابقت مفهوم عبارات سرچ شده و محتوای صفحات وب، نزدیک ترین و مرتبط ترین نتایج جستجو را در اختیار کاربران قرار دهد.

آخرین آپدیت هسته الگوریتم گوگل در سال ۲۰۲۳

در ۲ نوامبر ۲۰۲۳ (۱۱ آبان ۱۴۰۲)، آخرین آپدیت هسته الگوریتم گوگل شروع شد. 

آخرین آپدیت های الگوریتم های گوگل در سئو

 

من چگونه متوجه شوم كه گوگل به‌روز رسانی جديدی برای الگوريتم خود منتشر كرده است؟

نيازي نيست كه شما تمامی تغييراتي كه گوگل پياده مي‌كند را دنبال كنيد. با اين حال ضروري است كه شما از به‌روز‌ رساني‌هاي اصلي مطلع باشيد تا بتوانيد راهبرد سئوی خود را مطابق با آنها ايجاد كنيد.

شما مي‌توانيد از ابزار گوگل آناليتيكس استفاده كنيد تا به شما در شناسايی تغييرات كمك كند.

گوگل آناليتيكس چگونه می‌تواند به ما كمك كند؟

به عنوان مثال مي‌تواند نوسانات غيرعادي را در ترافيك و ميزان استقبال كاربران شناسايي كند. در اين شرايط شما مي‌توانيد نگاه دقيق‌تري به عملكرد خود داشته باشيد و مشخص كنيد كه آيا شما توسط تغييرات الگوريتم گوگل تحت تاثير قرار گرفته‌ايد يا خير؟

چگونه مشخص كنيم كه كدام به‌روز رسانی الگوريتم گوگل توانسته بر روی سایت ما تاثيرگذار باشد؟ُ

آيا اخيرا متوجه كاهش محسوسی در تعداد بازديد‌های خود شده‌ايد؟ ممكن است كه تغيير الگوريتم، دليل اين موضوع باشد. در ادامه مي‌خواهيم به روشی مناسب اشاره مي‌كنيم تا شما بتوانيد مشخص كنيد كه كدام به‌روز رساني باعث اين كاهش بازديد ناگهاني شده است.

مي‌توانيد به ابزار سرچ كنسول گوگل وارد شويد؛ سرچ كنسول يك ابزار تحليلی رايگان است كه از طرف گوگل ارائه شده است. اگر شما مي‌خواهيد عملكرد وبسایت خود را نظارت كنيد؛ در هر صورت سرچ كنسول داراي منابع مورد نياز شما خواهد بود.

 آيا الگوريتم گوگل متفاوت از ديگر موتورهای جست‌وجو است؟

بله. در ابتدا بايد بگوييم كه ما نمي‌دانيم ديگر موتورهاي جست‌وجو همانند بينگ يا ياهو، در چه فواصل زماني الگوريتم خود را به‌روز مي‌كنند؛ در حالی كه مي‌دانيم گوگل به صورت مكرر الگوريتم خود را به‌روز مي‌كند. از طرف ديگر شفافيت كافي در مورد عوامل رتبه‌بندي بينگ وجود ندارد.

با توجه به اينكه ياهو داراي ارتباطي نزديك با بينگ است؛ اصول اين موتور جست‌وجو نيز مشابه خواهد بود اما تمايز آنها در اين مسئله است:

ياهو يك راهنماي كاربردي و مفيد منتشر كرده است تا به مدیران سایت كمك كند و آنها را به درك بهتري از عوامل كليدی رتبه‌بندی خود، برساند.

 

چگونه با الگوريتم گوگل سازگار شويم؟

آيا براي رويارويی با الگوريتم های گوگل و ارتقای رتبه‌بندی صفحه خود آمادگي داريد؟ در ادامه مي‌خواهيم به ده نكته اشاره كنيم:

۱. سایت خود را برای تلفن همراه بهينه كنيد.

با توجه به شاخص امتيازدهی گوگل براي تلفن‌های همراه، شما بايد وبسایت اينترنتی خود را براي تلفن همراه به روز كنيد تا بتوانيد رتبه بهتری كسب كنيد. براي اينكه متوجه شويد در حال حاضر سایت شما چگونه بر روي تلفن‌هاي همراه نمايش داده مي‌شود، به وبسایت موبايل فرندلي تست مراجعه كنيد و آدرس سایت اينترنتی خود را وارد كنيد تا بتوانيد نتايج را تحليل نمائيد.

تست موبایل فرندلی بودن سایت

۲. لینک های موجود در وبسایت خود را بررسی كنيد.

سپس لینک های داخلی خود را بررسي كنيد. آيا آنها به درستی عمل مي‌كنند؟ آيا آنها با محتوای به‌روز و مرتبط، ارتباط دارند؟ در غير اين صورت اقدام به اصلاح لینکهای خود كنيد و اطمينان حاصل كنيد كه آنها به مطالب كاربردی ختم مي‌شوند؛ در اين شرايط تجربه كاربران از وبسایت شما بهبود خواهد يافت.

لینک های های داخلی با كيفيت خوب می‌توانند رتبه‌بندی شما را ارتقا دهند.

۳. تعامل خود را با كاربران ارتقا دهيد.

تعامل با كاربران اهميت دارد. اگر وبسایت شما دارای بازديد بالايي است، اتفاقی مناسب خواهد بود؛ اما اگر نرخ بازگشت بالايی نداشته باشيد و يا كاربران زيادي به سایت شما مجددا مراجعه نمي‌كنند، در اين صورت شرايط ايده‌آل نخواهد بود.

بر روي يافتن كلمات كليدی با كيفيت تمركز كنيد تا هميشه نياز كاربران را با محتوای مناسب پاسخ دهيد. به علاوه سعي كنيد كه محتواي معتبری را در سایت خود منتشر كنيد تا تعامل بيشتري با كاربران داشته باشيد.

۴. كاهش زمان لود سایت

اگر لود شدن وبسایت شما طولانی باشد، در اين صورت مانع تجربه مثبت كاربران خواهد شد و بر روي رتبه‌بندی آن تاثيرگذار خواهد بود. شما مي‌توانيد با استفاده از ابزار PageSpeed Insights اقدام به اندازه‌گيری زمان بارگيری وبسایت خود كنيد. به محض اينكه دكمه آناليز در اين ابزار را فشار دهيد، گوگل نكات خاصی را براي بهبود سرعت بارگيری، ارائه خواهد كرد.

آدرس سایت: https://pagespeed.web.dev  (این سایت فیلتر است!)

بررسی سرعت سایت در PageSpeed Insights

 

.

۵. از محتوای تكراری خودداری كنيد

حتي از رونوشت تنها چند خط يا يك پاراگراف از يک متن تكراری خودداري كنيد. براي اينكه محتوای تكراری را شناسايی كنيد، سعي كنيد كه از ابزار duplichecker استفاده كنيد؛ در اين ابزار متنی كه مي‌خواهيد یونیک بودن آنرا بررسی كنيد وارد نمایید و نتايج را بررسی كنيد و در صورت نياز اقدام به تغييرات ضروری كنيد.

تست کپی نبودن محتوا

.

۶. ايجاد محتوای آموزنده

اگر شخصي بر روي سایت شما كليک كند و در آن باقي بماند، در اين صورت گوگل متوجه مي‌شود كه شما احتمالا نيازهاي كاربر را پاسخ داده‌ايد. به عبارت ديگر شما محتواي آموزنده و مفيد توليد كرده‌ايد.

نتيجه اين امر چيست؟ نتیجه بهتر در رتبه بندی گوگل 🤩

۷. خودداری كردن از كلمات كليدی فراوان

استفاده بيش از اندازه از كلمات كليدی در محتواهاي مختلف باعث مي‌شود كه آنها گمراه‌كننده باشند و مطالعه آنها دشوار باشد و طبيعتا اين امر در چارچوب الگوريتم گوگل وجود ندارد.

آيا مي‌خواهيد از استفاده بيش از اندازه كلمات كليدی خودداري كنيد و دوست گوگل باقی بمانيد؟ تنها از كلمات كليدی به اندازه طبیعی در هر محتوا استفاده كنيد.

۸. بیش از اندازه بهینه سازی نكنيد

سئو اهميت دارد اما زیاده روی نكنيد. هيچ‌گاه پيوندهای غيرمرتبط و نامناسب را در محتواي خود قرار ندهيد؛ هيچ‌گاه اقدام به خريد لینکهاي مختلف نكنيد و از بهينه‌سازی بيش از حد بر روی متون اصلي خودداري كنيد. حفظ تعادل ميان سئوی موثر و بهينه‌سازی بيش از اندازه، بسيار دشوار است؛ اما تا زمانی كه شما از ترفندهای سئوکلاه سیاه و ايجاد لینک های غیر مرتبط و بی کیفیت خودداري كنيد، مسئله‌ای به وجود نخواهد آمد.

۹. پيمايش در وبسایت خود را آسان كنيد

با در نظر گرفتن شرايط زير، تجربه كاربران را در اولويت قرار دهيد:

 ساده‌سازی منو؛
 ايجاد يك نقشه از سایت؛
 اطمينان حاصل كردن از اينكه تمامی لینک ها عملكرد درستی دارند.

۱۰. افزايش امنيت سایت 

اگر تا كنون از http به https منتقل نشده‌ايد، همين الان اين امر را عملی كنيد! شما تنها نياز داريد كه يك گواهي‌نامه اس‌اس‌ال خريداري كنيد و آن را بر روي حساب ميزبان یا هاست وبسایت خود نصب كنيد و سپس آدرس خود را با پسوند https ارائه كنيد.

 

سوالات متداول در مورد الگوريتم گوگل

اميدوارم كه شما اکنون درک بهتری از الگوريتم های موتور جستجوی گوگل داشته باشيد، با اين حال مي‌خواهم به چند نكته كليدی اشاره كنیم:

 

معمولا گوگل مي‌خواهد با به‌روز كردن الگوريتم خود، با چه مسائلی برخورد كند؟

گوگل مي‌خواهد تجربه كاربران را بهبود ببخشد، بنابراين به‌روز رساني‌های الگوريتم با هدف بهبود پاسخ‌دهی به كاربران خواهد بود.

معمولا چه مواردی تحت تاثير به‌روز رساني‌هاي الگوريتم گوگل قرار مي‌گيرد؟

معمولا گوگل در جست‌وجوی پيوندهای بي‌كيفيت، استفاده بيش از اندازه از كلمات كليدی و محتواي بي‌كيفيت است.

آيا گوگل اعلام مي‌كند كه مي‌خواهد تغييرات الگوريتمی اعمال كند؟

معمولا گوگل تغييرهاي بزرگ و اصلی را اعلام مي‌كند؛ اما معمولا تغييرات كوچک و مكرر‌  را هميشه اعلام نخواهد كرد.

هنگامي كه گوگل خبر تغيير الگوريتم را منتشر مي‌كند، چگونه مطلع شوم؟

بازديدهاي وبسایت خود را رصد كنيد و تغييرات محسوس را بررسي كنيد؛ همچنين مي‌توانيد از اطلاعیه های خود گوگل استفاده نماييد.

 

نتيجه‌گيری الگوريتم های گوگل

الگوريتم های گوگل در سئو به صورت مكرر تغيير مي‌كند و مي‌تواند به صورت مستقيم بر روي راهبرد سئوی شما تاثيرگذار باشد. هنگامي كه گوگل خبر به‌روز رساني اصلي و بعدي خود را اعلام مي‌كند؛ حتما اين خبر را مطالعه كنيد تا متوجه شويد چه تاثيري بر روي رتبه‌بندی وبسایت شما خواهد داشت.

در نهايت سعي كنيد كه از جريمه‌هاي الگوريتم گوگل دور بمانيد و بر روي محتوای غنی و با ارزش برای كاربران تمركز كنيد؛ همچنين سعي كنيد كه لینکهای نامناسب خود را اصلاح كنيد و لینکهای بي‌كيفيت را با لینکهاي جديد جايگزين نماييد و در نهايت، حتما گواهي‌نامه ssl را تهيه كنيد.

 

منابع:

https://neilpatel.com

تجربه شخصی

 

مقاله های سایت سئواستاد توسط تولیدکنندگان حرفه ای محتوا تهیه شده و پس از تکمیل آن توسط اینجانب مهدی قلی پور در سایت قرار داده می شود.

مهدی قلی پور

من مهدی قلی پور هستم ❤️ عاشق سئو ❤️ اینجام تا دانش و تجربیاتم رو با شما به اشتراک بزارم.

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. سلام. ببخشید من یک سوالی داشتم از خدمتتون. آیا گوگل هر بار که الگوریتم هاش رو آپدیت می کنه و یا الگوریتم جدیدی بیرون میده، جایی اون رو اعلام می کنه؟

    1. سلام و درود
      گوگل همه به روز رسانی های جزئی رو اعلام نمی کنه ولی برای بروز رسانی هایی که انتظار میره تأثیر زیادی بر روی سایت ها داشته باشه، به طور عمومی در حساب توییتر SearchLiason اعلام می کنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا