سئو

سندباکس گوگل چیست؟ بهترین راه های خروج از sandbox

فکرش را بکنید که با توجه به ضرورت حضور در دنیای آنلاین برای کسب و کارهای مختلف در گوشه گوشه دنیا، سالانه چند میلیون سایت طراحی و راه اندازی می شوند؟!

حال به این موضوع هم توجه داشته باشید که روزانه میلیون ها کاربر در میان سایت های مختلف به دنبال بهترین نتایج برای جستجوهای خود هستند و این وظیفه موتورهای جستجویی مانند گوگل است که نیاز کاربران را برطرف سازد و بیشترین تمرکز خود را روی وب سایت های کاربر‍‍ پسند و ارزشمند بگذارد.

ولی موتور جستجویی مانند گوگل چگونه و با کمک کدام الگوریتم ها این تعداد سایت را که هر روزه به سایت های موجود اضافه می شوند، مورد بررسی قرار می دهد. در این جاست که الگوریتم سندباکس سایت های جدید را از سایت هایی که اعتبار دامنه بالاتری دارند تفکیک می کند.

سندباکس گوگل چیست؟

اگر بخواهیم مختصر و مفید به معنی سندباکس گوگل بپردازیم، باید بگوییم که سندباکس گوگل، الگوریتمی برای جلوگیری از پیشرفت سریع سایت های نوظهور و جدیدالتأسیس است.

در واقع سایت شما پس از گذشت یک تا سه ماه از راه اندازی،  تحت بررسی الگوریتم سندباکس گوگل قرار می گیرد تا این موتور جستجو از کیفیت محتوای شما مطمئن شده و با حوزه تخصصی سایت شما به خوبی آشنا شود.

در این مدت زمان، الگوریتم سندباکس به طور کامل سایت شما را زیر نظر می گیرد و پس از این که از اعتبار آن مطمئن شد، کم کم آن را در نتایج گوگل نشان می دهد.

اما شما نیز به عنوان یک وبمستر باید تلاش کنید تا اعتماد گوگل را به دست آورید و بدین منظور باید از محتوا گذاری اصولی و مداوم غافل نشوید. هم چنین سعی کنید مخاطبان را تشویق به بازدید از سایت کنید تا گوگل هم شما را به عنوان یک سایت فعال و معتبر بشناسد و به کاربران معرفی کند.

توجه به این نکته هم خالی از لطف نیست که گوگل برخلاف دیگر الگوریتم ها نظیر پاندا و پنگوئن، هیچ گاه وجود الگوریتم سندباکس را  تایید یا تکذیب نکرده است و این الگوریتم بیشتر در میان متخصصان سئو یک تئوری تجربی به شمار می رود.

چرا در سندباکس گوگل قرار می‌گیریم؟

در آن زمان که الگوریتم های پاندا و پنگوئن هنوز توسط گوگل معرفی نشده بودند، بسیاری از سایت های تازه تأسیس با استفاده از سئوی کلاه سیاه و  محتوای اسپم، ساخته می شدند و پیش از آن که گوگل پی به اسپم بودن این سایت ها ببرد، در نتایج موتور جستجوی گوگل پیشرفت زیادی می کردند و می توانستند در مدت زمان کوتاهی، بازدیدکنندگان بسیاری را به دست بیاورند.

گوگل به منظور پیشگیری از پیشرفت این سایت ها، وب سایت هایی را که محتوای جذاب و مفیدی داشتند، با سرعت بیشتری به کاربران نشان می داد و  برای سایت هایی که محتوای اسپم داشتند، مجوز ورود به فهرست نتایج جستجوی گوگل صادر نمی کرد.

این ترفند گوگل در واقع همان الگوریتمی است که هم اکنون آن را تحت عنوان سند باکس می شناسیم.

بهترین راه های خروج از  sandbox

همان طور که گفتیم سندباکس گوگل باعث می شود تا مدت ها سایت شما به کاربران معرفی نشود و تنها در صورتی این اتفاق بیفتد که شما ثابت کنید که سایتی مفید و کاربردی برای کاربران گوگل ارائه کرده اید و اما چطور می توانید این کار را انجام دهید؟

در ادامه به شما خواهیم گفت که چگونه می توانید به راحتی از سندباکس گوگل خارج شوید:

  • سعی کنید مخاطبان را جذب کنید.

بهتر است برای خارج شدن از سندباکس گوگل خودتان دست به کار شوید و منتظر گوگل نمانید؛ هر چند که در مدت زمانی که در سندباکس گوگل هستید، سایت شما به کاربران نشان داده نمی شود؛ با این حال باید در طی این زمان به روش های مختلف مخاطب را به سایت خود هدایت کنید. برای این کار می توانید در شبکه های اجتماعی مختلف فعالیت های خود را دنبال کنید، تبلیغات انجام دهید و کارهایی از این دست را انجام دهید.

  • تولید محتوا کنید.

یکی از مهم ترین کارهایی که می توانید انجام دهید تا از سندباکس گوگل خارج شوید، تولید محتوای اصولی و براساس سئو است. گوگل در این بازه که شما در سندباکس هستید، تمام عملکردتان را زیر نظر می گیرد. این موتور جستجو میزان و کیفیت محتوایی را که در سایت قرار می دهید، به دقت بررسی می کند؛ بنابراین حتماً در این مدت ۲ تا ۳ ماهه، تولید محتوای سایت را جدی بگیرید.

  • فعالیت خود را در شبکه های اجتماعی بیشتر کنید.

سوشیال سیگنال یا همان سیگنال هایی که از شبکه های اجتماعی مختلف به سایت شما ارسال می شود، می تواند به خروج شما از سندباکس گوگل کمک کند. با ارتباط گوگل آنالیتیکس به سایت خود، می توانید تعداد سیگنال هایی را که از سوی شبکه های اجتماعی گوناگون به سایت شما رسیده است ببینید.

بنابراین برای خارج شدن از  سندباکس گوگل حتما در شبکه هایی مانند اینستاگرام، توییتر، لینکدین و … فعالیت کنید.

  • بک لینک بگیرید.

همیشه بک لینک گرفتن کار دشواری است برای این که اگر این کار را به درستی انجام ندهید، نباید انتظار اتفاقات خوبی را داشته باشید و حتی ممکن است سایت شما به طور کلی از نتایج گوگل حذف شود؛ با این حال اگر بک لینک های خوبی را از سایت های معتبر دریافت کنید، می توانید به گوگل نشان دهید که سایت شما از نظر دیگران مورد تایید است.

ولی در صورتی که بک لینک ها اصولی نباشند، نتیجه عکس خواهد داد. به همین دلیل بهتر است هنگام گرفتن بک لینک برای سایت حتما از یک سئوکار حرفه ای استفاده کنید.

  • استفاده از منشن بدون لینک را فراموش نکنید.

وقتی نام برند شما بدون لینک دهی در سایت های دیگر ذکر می شود، در واقع شما منشن بدون لینک دریافت کرده اید. به عنوان مثال در صورتی که در همین مقاله نام یک برند معروف را ذکر کنیم، گوگل با مشاهده کردن این نام در یک سایت دیگر، به اعتبار آن اضافه می کند. اگرچه ارزش منشن بدون لینک کمتر از بک لینک است ولی در هر صورت می تواند به خارج شدن از سندباکس گوگل کمک کند.

بهترین راه های خروج از سندباکس گوگل
بهترین راه های خروج از  sandbox

 

سخن پایانی

سندباکس گوگل در واقع یکی از فیلترهای گوگل به شمار می رود. در واقع، با توجه به آمار سرسام آوری که هر ساله از تعداد سایت های جدید منتشر می شود، موتور جستجوی گوگل به منظور کمک به مخاطبان برای دستیابی به سایت های سودمند و همین طور پیشگیری از رشد سریع و پیشرفت سایت های اسپم و غیرِمُفید، از الگوریتم سندباکس استفاده می کند.

بنابراین وقتی شما سایت خود را راه اندازی می کنید، سایت شما حداقل ۲ تا ۳ ماه به سندباکس گوگل فرستاده می شود و کاربران نمی توانند آنرا در نتایج جستجو ببینند؛ با این حال جای نگرانی وجود ندارد و شما می توانید با استفاده از برخی روش ها مانند تولید محتوای سئو شده، فعالیت در شبکه های اجتماعی مختلف، دریافت بک لینک های اصولی و غیره، به خروج سایت خود از سندباکس کمک کنید.

مقاله های سایت سئواستاد توسط تولیدکنندگان حرفه ای محتوا تهیه شده و پس از تکمیل آن توسط اینجانب مهدی قلی پور در سایت قرار داده می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا