سئو
موضوعات داغ

چگونه با استفاده از اسکیما، سئو سایت خود را تقویت کنیم؟

یکی از آخرین تحولات در دنیای سئو، نشانه گذاری اسکیما نامیده می شود. این شکلِ جدید بهینه سازی یکی از قوی ترین اما کم استفاده ترین روش های سئو است که امروزه در دسترس است. پس از درک مفهوم و روش نشانه گذاری اسکیما، می توانید وب سایت خود را در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) تقویت کنید.

Schema Markup چیست؟

نشانه گذاری اسکیما یک قطعه کد است که در وب سایت خود قرار می دهید تا به موتورهای جستجو کمک کنید تا نتایج آموزنده تری را برای کاربران بازگردانند.

در اینجا نمونه ای از یک وبسایت را که از نشانه گذاری اسکیما استفاده کرده است را برای شما آورده ایم. ورودی SERP به این شکل است:

اسکیما مارک آپ

در اینجا برخی از حقایق در مورد نشانه گذاری اسکیما آمده است:

محتوای وب سایت شما فهرست بندی شده و در نتایج جستجو بازگردانده می شود. اما با نشانه گذاری اسکیما، بخشی از آن محتوا فهرست بندی شده و به روشی متفاوت بازگردانده می شود.

نشانه گذاری اسکیما به موتور جستجو می گوید آن محتوا با جزییات در مورد چیست؟ برای مثال ، فرض کنید کلمه “مهدی قلی پور” در مقاله ای آمده است. موتور جستجو این را می بیند و یک ورودی SERP با “مهدی قلی پور” ایجاد می کند.

با این حال ، اگر علامت گذاری اسکیما مناسب را در مورد نام “مهدی قلی پور” قرار دهیم ، فقط به آن موتور جستجو گفته ایم که “مهدی قلی پور” نویسنده مقاله است، نه فقط چند کلمه تصادفی. سپس موتور جستجو نتایجی را ارائه می دهد که اطلاعات بهتری را برای کاربرانی که در جستجوی “مهدی قلی پور” بوده اند نشان می دهد.

وب سایت نشانه گذاری اسکیما Schema.org ، یک پروژه مشترک توسط تیم هایی در موتور جستجوی Google ، Bing و Yahoo است.

schema.org

به ندرت پیش می آید که رقبا برای کمک به یکدیگر گرد هم بیایند، اما Schema.org دقیقاً همان نقطه شروع همکاری است. بنابراین، آنچه شما از  Schema Markup دارید، مجموعه ای از کدهای نشانه گذاری شده مورد توافق (بین موتور های جستجو) است که به موتورهای جستجوی اصلی می گوید با داده های وب سایت چه کنند.

هنگامی که یک وبسایت دارای نشانه گذاری اسکیما است، کاربران می توانند در صفحات نتایج موتور جستجو ببینند که وب سایت در مورد چیست، آنها کجا هستند، چه کاری انجام می دهند، هزینه اجناس چقدر است، به علاوه مقدار زیادی موارد دیگر…

 نشانه گذاری اسکیما را  “کارت ویزیت مجازی شما”  نامیده اند.

موتورهای جستجو برای کاربران وجود دارند تا اطلاعات مورد نیاز خود را بدست آورند. نشانه گذاری اسکیما نیز دقیقاً همین کار را با جزییات بیشتر و دقیق تری انجام می دهد.

اسکیما مارک آپ به رتبه بندی بهتر وبسایت برای انواع محتوا کمک می کند. نشانه گذاری برای انواع مختلف داده ها وجود دارد، از جمله:

مقالات
کسب و کار های محلی
رستوران ها
نقد کتاب
فیلم ها
نرم افزارهای کاربردی
رویداد ها
محصولات
سوالات متداول

سوالات متداول

وب سایت هایی که از نشانه گذاری اسکیما استفاده می کنند در نتایج جستجوی وب رتبه بهتری نسبت به سایت های بدون نشانه گذاری خواهند داشت.

طبق تحقیقات اخیر، کمتر از یک سوم وب سایت ها از نشانه گذاری اسکیما استفاده می کنند. به عبارت دیگر، میلیون ها وب سایت وجود دارد که منبع عظیمی از پتانسیل سئو را از دست می دهند. اگر از نشانه گذاری اسکیما استفاده می کنید، به طور خودکار در اکثر رقابت های خود پای کار خواهید بود.

نشانه گذاری اسکیما یکی از تکنیک های سئو است که احتمالاً برای مدت طولانی همراه ما خواهد بود. اکنون زمان یادگیری و پیاده سازی ریز داده های مربوطه برای بهبود نتایج جستجو است. انجام این کار بلافاصله شما را از خط مقدم جلوتر می برد و به شما کمک می کند تا در رقابت عقب نمانید.

در پایان پیشنهاد میکنم که کاملترین دوره آموزش اسکیما که در باشگاه دیجیتال مارکتینگ ایران به صورت رایگان منتشر شده است را حتما ببینید.

موفق و پیروز باشید.

 

مهدی قلی پور

فارغ التحصیل رشته فناوری اطلاعات و ارتباطات، مدیر سایت سئو استاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا