مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ چیست؟ (به زبان ساده)

در این مقاله بصورت مختصر بررسی خواهیم کرد که “دیجیتال مارکتینگ چیست” و چرا در دنیا به عنوان یکی از شیوه های پرطرفدار و کارامد است و چگونه می توند منجر به رشد کسب و کارها شود.

Digital Marketing چیست؟

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال اصطلاح گسترده ای می باشد که به زبان بسیار ساده میتوان آن را این گونه تعریف کرد:

به کلیه روش هایی که در شبکه های اینترنتی و یا در رسانه های دیجیتالی به شیوه های مختلف به منظور بازاریابی انجام می شود.

یک مثال ساده برای درک بهتر، فرض کنید شما از طریق اس ام اس (SMS) به مشتریان خود پیامک ارسال می کنید شما در واقع بصورت دیجیتال در حال بازاریابی هستید؛  این ابتدایی ترین مرحله برای مفهوم دیجیتال مارکتینگ چیست می باشد.

دیجیتال مارکتینگ امروزه در تمامی مشاغل مورد نیاز است.

چرا دیجیتال مارکتینگ ؟

یکی از مهمترین دلایل که ما باید از دیجیتال مارکتینگ استفاده کنیم این امر است که در مقایسه با بازاریابی سنتی بسیار کارآمدتر و ارزان تر میباشند .

برای مثال اگر شما یک مغازه لپ تاپ داشته باشید میتوانید در سایت ها و گروه های که هم اکنون درحال ارائه خدمات خرید و فروش لپ تاپ و تبلیغات آنها هستند به راحتی و با هزینه اندک عضو شوید.

حالا اگر بخواهید برای پیشرفت کاری خود تنها از طریق بازاریابی سنتی عمل کنید، برای مثال یکی از روش های آن پخش تراکت می باشد که بازدهی بسیار کمتری نسبت به رسانه ها و فضای مجازی دارد زیرا امروزه تقریبا کسی نیست که از موبایل یا تلویزیون یا لپ تاپ استفاده نکند و همچنین این روش ها خیلی جذابتر و کارآمدتر می باشد.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟
دیجیتال مارکتینگ به زبان ساده

شیوه های دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی دیجیتالی یا همان دیجیتال مارکتینگ به دو دسته ی بازاریابی آنلاین و آفلاین تقسیم می شوند  و فرق اصلی آنها در این است که بازاریابی آنلاین فقط از طریق اینترنت انجام شده؛ در حالی که ابزار های بازاریابی آفلاین با سیستم های دیجیتالی که حتما نباید به اینترنت وصل باشند صورت می گیرد.

  • شیوه های دیجیتال مارکتینگ آنلاین
  • تبلیغات در موتورهای جستجو و سئو (SEO)
  • بازاریابی محتوا
  • بازاریابی بوسیله رسانه های اجتماعی
  • مشارکت در بازاریابی
  • بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ
  • تبلیغات در تلفن های همراه
  • ….
  • شیوه های دیجیتال مارکتینگ آفلاین
  • تلویزیون
  • رسانه های رادیویی
  • SMS
  • تبلیغات بر روی بیلبورد ها

 

تبلیغات در موتورهای جستجو و سئو (SEO)

SEO: سئو به زبان ساده بهینه سازی وبسایت برای موتورهای جستجو (search engine optimization) می باشد.

تبلیغات در موتور های جستجو: گوگل به عنوان پربازدیدترین موتور جستجو در جهان، بهترین راه برای این است که تبلیغات وبسایت خود را در سرویس تبلیغاتی این موتور جستجو یا همان google adwords انجام دهید.

تبلیغات شما در این موتور جستجو به این صورت است که با شما با پرداخت هزینه ای مناسب به گوگل می خواهید که سایت خود را با کلید واژه و عبارت خاص در نتایج برتر جستجوی گوگل نمایش داده تا با بازخورد و نتیجه ای تاثیر برانگیز مواجه شوید.

پرداخت هزینه توسط کلیک ها بر روی تبلیغات انجام خواهد شد؛ یعنی به عبارتی با هر بار کلیک بر تبلیغات در سایت‌های گوناگون و هدایتشان به وب ‌سایت شما هزینه ای مشخص شده که از قبل آن را به وب ‌سایت تبلیغ کننده پرداخته اید کسر می شود.

باپرداخت هزینه اندک توسط موتورهای جستجو سایت خود را برند کنید.

بازاریابی محتوا

اطلاعاتی که باید توسط مخاطب دیده می شود باید حاوی محتوای مناسب و مفید باشد و همچنین نباید زیاد به شایعات بپردازد و باید مطالبی را انتشار داده که ارزش داشته باشد و باعث افزایش تعداد بازدیدکنندگان سایت شما شود.

بازاریابی بوسیله رسانه های اجتماعی

این روش از ارزان ترین شیوه های بازاریابی دیجیتالی است که به تولید محتوا و ایجاد ارتباط و اعتماد با متقاضیان و مشتریان می پردازد.

شبکه های اجتماعی

 

از طریق دیجیتال مارکتینگ تنها از طریق موبایل خود می توانید کسب و کارتان را پیشرفت دهید.

 

مشارکت در بازاریابی

از قدیمی ترین بازاریابی ها که با افزایش استفاده از اینترنت در دنیا رشد چشمگیری داشته، بازاریابی مشارکتی می باشد که عموما در بازاریابی مشارکتی محصولات را تبلیغ کرده که با فروش آنها پورسانت خود را دریافت می کنید.

برای مثال شرکت بزرگ آمازون شیوه مشارکت در بازاریابی را دارند که میلیاردها دلار در سال به وب سایت هایی که محصولات آنها را به فروش می رسانند پرداخت می کنند.

به صورت اشتراکی محصولات خود را تبلیغ کرده و بازده ای بالایی داشت باشید.

 

مشارکت در بازاریابی

 

بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ

روند کار به این صورت است که شما ایمیل افرادی که امکان خرید و یا استفاده از خدمات شما را دارند از آنها گرفته و یا پیدا کرده و از طریق ایمیل، تبلیغات خود را به آن ها ارائه می دهید.

با ارسال ایمیل به مخاطبانتان بدون هزینه تبلیغات کنید.

 

ایمیل مارکتینگ

 

تبلیغات در تلفن های همراه

با توجه به رشد چشمگیر امکانات تلفن های همراه، اینترنت پرسرعت و برنامه های کاربردی و بسیار متنوع در موبایل ها، تبلیغات بازاریابی دیجیتال در تلفن ها به شدت افزایش و در حال گسترش است.

فروشگاه های مختلف موبایل مانند گوگل پلی و یا فروشگاه اپلیکیشن اپل یا بازار آمازون در طول روز هزاران اپلیکیشن و هزاران بازدیدکننده و کاربر دارند که می توان در نرم افزار های موجود که بر روی گوشی نصب می شوند مانور بسیار زیادی داد.

 

نتیجه گیری:

دراین مقاله با مفهوم “دیجیتال مارکتینگ چیست” به خوبی آشنا شدیم.

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتالی می تواند از بهترین روش ها برای پیشرفت و سرعت در کسب و کار شما باشد زیرا با پیشرفت تکنولوژی، شیوه های تبلیغات و بازاریابی بسیار تغییر کرده و افراد برای پیشرفت خود در مشاغل خود باید از اینترنت بهره ببرند و با اصول استفاده از دیجیتال مارکتینگ که یکی از ضروریات دنیای کسب و کار در عصر حاضر است آشنا شوند.

در بروزرسانی این مقاله به معرفی “بهترین استاد دیجیتال مارکتینگ” و همچنین معرفی “بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ” خواهیم پرداخت.

ممنون از همراهی شما.

 

مقاله های سایت سئواستاد توسط تولیدکنندگان حرفه ای محتوا تهیه شده و پس از تکمیل آن توسط اینجانب مهدی قلی پور در سایت قرار داده می شود.

منابع مورد استفاده:

https://blog.hubspot.com/marketing/what-is-digital-marketing

ویکی پدیا

مهدی قلی پور

من مهدی قلی پور هستم ❤️ عاشق سئو ❤️ اینجام تا دانش و تجربیاتم رو با شما به اشتراک بزارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا