سئو

الگوریتم پنگوئن؛ از شناخت تا جریمه توسط این الگوریتم!

قبل از ایجاد الگوریتم پنگوئن برای امتیازدهی سایت ها، تعداد لینک ها توسط گوگل بررسی می شد. به طوری که برای رتبه بندی سایت ها برای نتایج گوگل، ربات های گوگل بدون اینکه کیفیت لینک های یک سایت را در نظر بگیرند بر اساس تعداد لینک ها به سایت ها رتبه می دادند. یعنی سایتی که تعداد بیشتری لینک داشت در رتبه سرچ بالاتری قرار می گرفت؛ اما با معرفی الگوریتم پنگوئن این روش تغییر کرد.

الگوریتم پنگوئن گوگل یکی از مهم ترین تکنیک های گوگل برای مبارزه با سایت هایی است که می خواهند از طریق لینک سازی اسپم و تکرار کلمات کلیدی، رتبه خود را در گوگل افزایش دهند. اگر شما می خواهید با نحوه فعالیت این الگوریتم آگاه شوید و سایت خود را به گونه ای سئو کنید که مورد تایید الگوریتم پنگوئن واقع شود مطالعه این مقاله از وبسایت سئواستاد را دست ندهید و تا انتهای مطلب همراه باشید.

الگوریتم پنگوئن چیست؟

الگوریتم پنگوئن چیست؟

الگوریتم پنگوئن گوگل در سال ۲۰۱۲ با هدف جلوگیری از لینک های غیر طبیعی یا اسپم رو نمایی شد. در طی چندین سال تا سال ۲۰۱۶ بارها این الگوریتم به روزرسانی شد و هر مرتبه ویژگی های آن ارتقاء پیدا می کرد. هنوز هم الگوریتم پنگوئن گوگل در سطح اینترنت فعال است و یکی از الگوریتم های اصلی گوگل به حساب می آید. همان طور که گفتیم اساس کار این الگوریتم پیدا کردن سایت هایی است که از طریق لینک سازی و روش های غیر طبیعی به دنبال کسب رتبه بالا از گوگل هستند.

الگوریتم پنگوئن گوگل چه وظیفه ای دارد؟

از وظایف اصلی پنگوئن گوگل برخورد با سایت هایی است که با استفاده از تکنیک های سئو کلاه سیاه و لینک سازی اسپم رتبه بالایی در گوگل بدست آورده اند؛ بنابراین گوگل از طریق این الگوریتم توانست استفاده و تاثیرگذاری سئو کلاه سیاه در سایت ها را کاهش دهد و کنترل چنین روش هایی بدست گیرد. الگوریتم پنگوئن از طریق درک بیشتر و بهتر فرایند لینک سازی توانست سایت های دارای لینک طبیعی و معتبر را از سایت های حاوی لینک های اسپم شناسایی کند و رتبه بندی آن ها را در نتایج جستجو به درستی انجام دهد.

در ابتدای شروع فعالیت الگوریتم پنگوئن گوگل توجه خاصی به لینک های خروجی سایت ها نمی شد و تمرکز اصلی روی لینک های دریافتی یک سایت بود. اما با گذشت زمان و طی به روزرسانی های متعدد لینک سازی های داخلی و لینک های خروجی از سایت ها هم مورد توجه و بررسی این الگوریتم قرار گرفت.

وظیفه جانبی الگوریتم پنگوئن

وظیفه جانبی الگوریتم پنگوئن

یکی از وظایف جانبی الگوریتم پنگوئن گوگل مبارزه با تکرار کلمات کلیدی در سایت های خاطی است. قبل از پدیدار شدن این الگوریتم برای اینکه یک سایت با استفاده از کلمات کلیدی جایگاه مناسبی در گوگل بدست آورد می توانست در محتوای خود عبارت کلیدی را با درصد معینی تکرار کند. اما با افزایش به کارگیری این روش توسط سئوکاران، این روش از نظر گوگل به عنوان تکنیک سئو کلاه سیاه معرفی شد. در حال حاضر الگوریتم پنگوئن صفحاتی از سایت هایی که در آن ها کلمات کلیدی بیش از حد تکرار شده اند را شناسایی می کند و با آن ها مبارزه می کند.

الگوریتم پنگوئن چند بار به روزرسانی شده است؟

با آغاز فعالیت الگوریتم پنگوئن در سال ۲۰۱۲ تغییراتی اساسی در نتایج جستجوی گوگل ایجاد شد. طی هر مرتبه به روز رسانی این الگوریتم، ویژگی های پیشرفته تری ایجاد می شد و پنگوئن تاثیرات بیشتری روی نتایج جستجو می گذاشت. برخی از تغییرات و جنبه های بهبودیافته الگوریتم پنگوئن ناشناخته مانده اند و بعضی دیگر توسط گوگل به صورت رسمی معرفی شدند. آخرین به روزرسانی الگوریتم پنگوئن گوگل در سال ۲۰۱۶ و در نسخه رسمی (۴.۰) صورت گرفت و این الگوریتم به هسته اصلی الگوریتم گوگل افزوده شد که موجب شد گوگل نگاه ویژه ای روی این الگوریتم داشته باشد.

با تغییرات اساسی که در آخرین نسخه الگوریتم پنگوئن به وجود آمد گوگل نیز به سایت های اسپم نگاه متفاوت تری پیدا کرد. در این مرحله گوگل تنها تمرکز خود را روی بی اثر سازی لینک های غیر معتبر و کم اعتبار گذاشت و چنین سایت ها را کمتر جریمه می کرد. بعد از آپدیت الگوریتم پنگوئن در سال ۲۰۱۶ دیگر هیچ به روزرسانی رسمی برای این الگوریتم صورت نگرفت؛ زیرا در این به روزرسانی تغییرات اساسی اعمال شده بود و به صورت لحظه ای نتایج جستجو آنالیز می شد، در نتیجه به آپدیت های مقطعی نیازی نبود.

الگوریتم پنگوئن چند بار به روزرسانی شده است؟

جمع بندی

با وجود الگوریتم پنگوئن گوگل عملا ایجاد لینک سازی اسپم و تکرار زیاد کلمات کلیدی روی سئو هیچ تاثیری نداشته و حتی ممکن است سایت توسط این الگوریتم جریمه شود. با انتشار الگوریتم پنگوئن بازار سئوی غیرحرفه ای هم از رونق افتاده و کسب و کارها برای کسب رتبه بهتر و بالاتر در گوگل ترجیح می دهند از سئوی اصولی استفاده کنند؛ تا بدون ایجاد مشکل برای سایت شان، ترافیک و رتبه خوبی در موتورهای جستجو داشته باشند. اگر شما هم می خواهید با الگوریتم گوگل و جریمه آن مواجه نشوید از همین الان فکر ساخت لینک های اسپم و غیر طبیعی را از سر بیرون کنید و از کلمات کلیدی به درستی و به اندازه در صفحات سایت استفاده نمایید. در این صورت است که الگوریتم پنگوئن گوگل سایت شما را یک سایت با سئو استاندارد تشخیص می دهد و رتبه بهتر و بالاتری را برای سایت در نتایج جستجوی گوگل در نظر می گیرد.

 

مقاله های سایت سئواستاد توسط تولیدکنندگان حرفه ای محتوا تهیه شده و پس از تکمیل آن توسط اینجانب مهدی قلی پور در سایت قرار داده می شود.

مهدی قلی پور

من مهدی قلی پور هستم ❤️ عاشق سئو ❤️ اینجام تا دانش و تجربیاتم رو با شما به اشتراک بزارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا